Kom beter in mijn ritme

Oostenrijk, Schladming

Nu alles weer een beetje normaal loopt op school , en ik meer regelmaat heb gaat het me beter.
Ik sta 's ochtends 6.15 op, om 6.50 de bus en om 7.30 op school. Dan ben ik 13.15 uit en kan vaak met mijn ouders naar boven rijden dat gaat sneller dan met de bus, we eten dan warm en ik slaap 1 uur, dan ga ik trainen, avondeten en 20.30 lig ik in bed.
Afgelopen vrijdag ben ik 's avonds wezen klimmen in het LZ met 2 collega's van het Rode Kruis.Ik kon klimschoenen lenen, het was best afzien maar ontzettend leuk om te doen. Veel geleerd.
Afgelopen zaterdagnacht weer nachtdienst gehad. Omdat ik zaterdag geen school had kon ik wat schuiven met trainingen en kon ik zondagmorgen slapen en in de middag eerst hiken en daarna nog trainen. Zo kan ik het nog een beetje combineren.
Mijn zus Bianca en haar man Peter en hun dochter Nina zijn nu hier. Ik heb in hun auto mogen rijden een Camaro, dat was echt tof. Ze verblijven in mijn appartement.
Ik slaap bij mijn ouders. Wie meer wil lezen kan dat op de site van mijn ouders doen.
www.molenaarruesink.waarbenjij.nu
Toen ik vandaag ging trainen , ik moest lopen 20 km ben ik vanaf Ramsau naar Schladming Planai gaan lopen. Daar zag ik een ongeluk gebeuren, een mountainbiker die naar beneden stortte. Toen ik bij hem kwam ging het om een jongen van 13, eerste vakantiedag, Nederlander, geen helm. Snap niet dat mensen zo'n gevaarlijke downhill , zonder helm,waarschijnlijk zonder ervaring doen. Onverantwoordelijk.
Ik heb de nooddiensten gebeld en de eerste hulp verleend. Mijn diagnose open beenbreuken, hersenschudding en niet te kalmeren.Vader ook niet.
daarna terug naar Ramsau gelopen. Heb ik geen dienst mocht ik toch nog aan de bak. Jannick

Dinsdag 23 september
Het afgelopen weekend ook ons portie ergernis weer binnen gekregen. Hansi was weer lekker te keer gegaan in huis en had lekker veel op de kop gesteld . Zo had ze ook beneden waar we de wasmachines, en alle kasten met beddegoed en handdoeken hebben lekker alles overhoop gehaald.We hadden er juist systeem in aangebracht zodat je niet hoeft te zoeken en we alles zo kunnen pakken. Wel handig bij gastenwissel als er gelijk weer gasten komen. Ook hadden we alle oude dingen eruit genomen en apart neergelegd zodat Gabi als ze zou komen kan beslissen wat ermee moet. Daar we van de zomer gasten hadden met kinderen en die ook wel eens een ongelukje hadden, hadden we de dekbedden die in ons appartement waren toen we er kwamen voor reserve neergelegd. Het zijn donzen maar ik slaap liever onder een seizoenen dekbed. Deze had Hansi weggehaald en in het afvalhok gegooid samen met alle reserve kussens die er lagen. Ze zagen er niet uit helemaal vies, ze zijn pas een jaar oud en niet door ons gebruikt behalve van de zomer als reserve. Ik was witheet, eerst al om de rommel en dan nog eens hier om. Komen we in het kleine appartement staat daar de bank van de muur en alle zaken overhoop. Dat is voor Hansi aan ons een verwijzing dat we moeten schoonmaken.
Nou was het appartement al helemaal gedaan alleen voor de nieuw gasten komen doen we de bedden, even stoffen en zuigen. En dat doen we dus vrijdag pas. Er zijn dan allicht weer spinnen webben en stof. Ik zei al tegen Jan dat heeft ze niet zomaar gedaan let op mijn woorden. En ja hoor ’s avonds kwamen de eigenaar, zijn vrouw en zijn zoon slapen. Onderweg naar Munchen. We hebben hen ons ongenoegen kenbaar gemaakt en ze begreep niet waarom alles door Hansi overhoop was gehaald en al helemaal niet waarom de zaken waren weggegooid die we gebruiken. In overleg met haar heb ik de zaken gewassen en gedroogd en met flink schudden hebben we alles weer in proporties gekregen. Maandagmiddag gingen ze verder en komen woensdagnacht terug nadat ze de wedstrijd Bayern Munchen –Neurenberg gezien hebben.
We stonden maandag al vroeg naast ons bed want ze kwamen voor het asfalt, afslijpen met grote machines. Het moet helemaal opnieuw geasfalteerd worden daar het werkelijk heel slecht asfalt is. De gaten vielen erin en door het ijzererts gesteente dat er in zit roest het.
Het zou deze week klaar moeten komen, anders een probleem omdat we gasten krijgen. Ze waren in een ochtend klaar met slijpen en geen idee wanneer ze terug komen.

De afgelopen dagen was het koud en net maar vandaag viel het mee. Het is niet zo koud meer en de sneeuwgrens naar 1700 meter. Zelfs de zon kwam even door. Peter,Biank en Nina maken de omgeving onveilig, ze zijn al naar Rohrmoos, Radstadt en Altenmarkt geweest.
’s Avonds komen ze bij ons eten en stop ik ze vol met Oostenrijkse dingen zoals gernknödel.
Jannick moet naar school, eten, slapen ,trainen en weer eten en dan slaapt hij weer.
Morgen ga ik met Peet,Bi en Nina naar Salzburg.

Hey Jannick! Ho grod Pause, coole Seiten a wengal schwa zum lesen oba es geht ;), ho ziemlich fü vastondn oba natürlich nid ois (bin scho auf de deutsche version gespannt, don ko i vergleichen wie fü i richtig übersetzt hob :) )! I glaub mei holländisch is do nu nid so guad! Da oanzige scheiß is bei unserem Computer ko i ma de Fotos nid oschaun!! glg ps: nu fü spaß in da schui :)durch rate mal