Dagje IKEA

Vanmorgen werd ik om 7 uur wakker en gelijk opgestaan, tafel dekken en zo . Tegen 8 kwam de familie ontbijten. Altijd gezellig met elkaar. De kinderen genieten ook zo. Dan daarna iedereen wassen plassen aankleden want we gingen naar Ikea in Salzburg. Prachtig mooi weer en de kinderen bij ons in de auto en Jannick en Meli met de grote Espace want daar moest alles in. We waren lang in Ikea voor alles geregeld en gevonden was. Ze hebben een prachtige woonwand samen gesteld van Besta in 2 kleuren wit en heel licht houtmotief. Hoe dat zo ineens kwam was dat ze zaten te kijken en dan blijkt dat een deel Besta eruit gaat en er weer andere dingen voor komen maar ze hadden al een keer gekeken en hun keus gemaakt. Na overleg en veel rekenen zijn we dus op weg gegaan. Ze hebben dus nu hun wand in een keer gekocht en nog serviesgoed en ladenkasten voor de slaapkamer. We konden weer eten in de Ikea en dat hebben we dan ook gedaan. Wij bleven met de kinderen nog zitten want Jan was nog niet klaar met eten en de kinderen wilden nog een ijsje eten. Zij moesten toch alle onderdelen bij elkaar zoeken in het magazijn. Dus toen we daar aan kwamen waren ze nog niet eens klaar. Dan naar de auto en Jannick dacht dat alles er in zou gaan maar keek op zijn neus want het lukte niet. Dus dan bij ons in de kleine kofferbak alle kleine dingen. Dus een stapel inlegplanken en dozen serviesgoed enz. Toen zijn wij naar huis gereden en zij zijn nog terug gegaan want er kon nog wel een eettafel boven op. Ze hebben enorm grote meubelen allemaal handarbeid door een timmerman maar voor de kleine ruimte die de woon eetkamer is eigenlijk te groot en te donker. Nu dus helle meubels en niet zo zwaar en massief. Nadat ze thuis waren gekomen en uitgeladen moesten ze nog een salon tafel ophalen die ze hebben gekregen want die hadden ze ook niet. Ook een witte en die voldoet tot ze weten wat ze willen en weer gespaard hebben. Dus er wacht veel arbeid want de muur moet ook provisorisch wat mee , wel dicht gemaakt met gipsplaten systeem en de kieren afgesmeerd.
Wij waren ook al aan het overleggen geweest maar de kast waar de tv in hangt kan ook niet anders maar eigenlijk zoals we zitten hangt de tv niet goed. Jannick heeft een hele dure aan de muur die hij niet op de gipsplaten kan hangen. Dus hij heeft een soort platte staander tegen de wand waar alle kabels achter verdwijnen maar die wordt nagestuurd. Dus ik had het met hem erover dat we die ook wel heel erg mooi vinden omdat dan de tv gedraaid kan worden en we meer het gevoel krijgen dat als we met meer zijn we allen kunnen kijken. Dus toen zei hij wacht maar want toen vertelde hij dat we die van hem konden krijgen als Meli het er mee eens is. Die kan echt van de muur en alle kanten op draaien en kantelen. De kinderen hadden ondertussen bij mij avondeten gedaan en hun pyama aan. Dan zit Sabrina met een bakje en eet de Heidelbeeren eruit , ik wist dat Theresa er dol op was maar die weet er ook weg mee. Om 7 waren Meli en Jannick weer thuis en kwam voor ons de rust.