Ongelukje

Zondag
Ik had in de gisteravond een verjaardagsfeestje , we gingen met een groepje scooter rijden en dat is mij verkeerd bekomen. Ik ben op zo,n grindweg onderuit gegaan, ik had wel een helm maar geen vizier. Mijn gezicht is aardig kapot en ik heb me in het ziekenhuis moeten laten behandelen. Grote schaafwonden, 6 hechtingen, kapotte kin en een flinke bloedneus als resultaat. Ik weet het niet erg slim maar ik kan het niet meer ongedaan maken.
Verder nog flink wat schaafwonden op mijn arm, schouder en rug. Ben vandaag al terug geweest en volgens de artsen ziet het er beter uit dan ze hadden verwacht. Ik moet nu dinsdag weer terug en dan hoor ik wanneer de hechtingen eruit mogen. Mag in ieder geval tot dinsdag niet trainen.
Ik ben trots op mijn vader en moeder die vandaag beide de Dachstein Berglauf hebben gedaan. Mijn vader hardlopen en mijn moeder nordic walken. Mijn vader 4e en mijn moeder 1e.
Ga nog even bij Bettina langs want die was ook heel erg geschrokken. Jannick

Jannick heeft ongeluk, Berglauf

Zondag 14 juni
Gisteren had Jannick de Jedermann triathlon in Aigen. Het weer was gelukkig zonnig en droog maar het zwemwater was erg koud. Ze zeiden dat het 19 graden was. Er mocht niet in neopreen gezwommen worden. Later werd omgeroepen van wel maar aan de start moest het weer uit. Jannick is tijdens het zwemmen zijn tape al kwijt geraakt, met fietsen zijn schoen riem stuk getrokken en lopen had hij duidelijk problemen door zijn blessure.
Hij heeft het ondanks dat geloof ik toch veel betere eindtijd dan vorig jaar , hoewel hij nu 40e was in het algemeen klassement en ik geloof 15e in zijn klasse.
Hij had ’s avonds een verjaardagsfeestje en ging daar met Bettina en de auto heen want het was in Winkl. Maak me zorgen omdat hij dan ’s avonds in de bergen onderweg is enz. maar ja. Gaat tegen 24 uur de telefoon , was het Jannick die zei Ma maak je geen zorgen maar ik kom nu van het ziekenhuis en ik heb 6 hechtingen in mijn gezicht.
Waren ze met een groep gaan scooter rijden en hij is op zo’n schrottlnweg onderuit gegaan. Gelukkig wel een helm maar zijn gezicht flink in elkaar. Hij ziet er werkelijk niet uit en gisteravond was het ook nog eens gigantisch gezwollen. Ik ben me werkelijk kapot geschrokken toen hij belde. Geen alcohol of iets dergelijks in het spel maar gewoon stommiteit. Hoort bij de leeftijd denk ik. Hoop dat het een beetje netjes geneest en dat hij niet erg littekens in zijn gezicht houdt. Ook zijn arm, schouder en nog wat plekken heel erg geschaafd want die fijne steentjes zijn vlijmscherp, volgens de arts ook een scherp steentje dat zijn gezicht open heeft gesneden. Hij is bang voor de kaakchirurg maar dit was ook niet echt leuk. Hij is vanmorgen al terug geweest en moet dinsdag weer terug. Dan hoort hij hoelang de hechtingen moeten blijven zitten. Vandaag zeiden ze dat het er beter uit zag dan ze hadden verwacht. Was hij vanmorgen langs de Dienststelle in Schladming gegaan hadden ze gezegd je moet er even mee terug vandaag, brengen ze hem met de ambulance die gekken. Terwijl hij gisteravond zelf met de auto naar het ziekenhuis was gegaan. Hij was eerst langs de Dienststelle in Gröbming gegaan om naar zijn verwondingen te laten kijken en die hadden gezegd het moet zeker gehecht worden.
Maar goed ik had vandaag geen verzorging tijdens de Berglauf. Ook heeft hij geen foto,s gemaakt. Wij stonden al vroeg naast ons bed want ik moet altijd ruim van te voren goed ontbijten. Dus dat eerst gedaan en ik had door alle gedoe met Jannick zeer slecht geslapen want hij had me wakker gebeld. Het was een zeer pittige lauf , we begonnen gelijk met vrij stijl klimmen en dat is al niet mijn favoriete start. Dan ging het wel weer maar na zo,n 7,7 km voorbij de Sonnenalm kreeg ik het moeilijk. Het was een stijl stuk en veel modder en boomwortels enz. Ik dacht ik weet niet hoe ik de 12 km omhoog moet halen maar nadat stuk ging het me veel beter en kon ik redelijk goed doorlopen. Tot de 7,7 km had ik zelfs nog een loper voor me. Na de laatste controle post ging ik zelfs nog lekker door en toen ik langs het Gipfelkreuz kwam wist ik dat ik in ieder geval niet meer hoefde klimmen want dat was het hoogste punt. Ik ben gefinisht na 12 km in een tijd van 2.23 en dat is een stuk sneller dan ik zelf ingeschat had. Jan met lopen in 1.42 . De langzaamste loper had iets van 1.57 .Maar ik was aardig kapot. We zijn met de stoeltjeslift naar beneden gegaan.
Bij het hardlopen had Carolien de 2e plaats, Jan was helaas 4e en ik had de eerste plaats .
Bij de prijsuitreiking was Caro er nog niet dus ik had haar prijs in ontvangst genomen.
Vergaten ze mij als nordic walker te huldigen en toen ze het herstelde was mijn 1e prijs weg en ben ik op de foto met een andere gegaan. Volgende week ga ik bij de Steierhof langs en hopen ze dat ze mijn prijs gevonden hebben. Ik heb echt geen geluk met in de prijzen lopen. Ik heb het nu 2x gedaan en elke keer is er weer iets anders het is me niet gegund om een prijs in ontvangst te nemen. Ik weet in ieder geval nu dat ik behoorlijk hoogtemeters moet trainen als ik in september mee wil doen aan de nordic walking WM in Kärnten. Dit was kapot gaan met 875 hoogtemeters op 12 km en dan zijn het minstens 1200 hoogtemeters op 12 km. Met heel streng gecontroleerde eisen wat het lopen betreft, gecontroleerd door scheidsrechters op mountainbikes. Voor elke vermaning een extraronde lopen en bij 4 vermaningen diskwalificatie. Ik laat het nog even afhangen van wat ik getraind heb voor die tijd.
Volgend jaar doe ik zeker weer de Dachstein Berglauf en hoop dan mijn tijd te verbeteren.
Jannick is vanavond even naar Bettina, haar moeder Erika brengt haar speciaal morgenvroeg weer weg naar Bad Aussee. Normaal gaat ze zondagavond naar het internaat terug.

Heehee Jannick^^ God o' god het zit je allemaal niet mee.. zo te horen.. hoe krijg je dat voor mekaar in z'on kortetijd..:O heb medelijde met je man!! Beterschap!! x x x Hopelijk is de pijn snel weg en de wonden dicht enzo..!! Wel echt balen voor je!! Je heb wat meer geluk nodig..een klavertje4 of omgedraait hoefijzer ofzoiets..XD Naja hopelijk komt alles binnekort weer goed enzo ;) Groetjes&Liefs <3 ;; Scarlett je nichtje uit NL :)