Gaishornlauf

Oostenrijk, Reith

Eindelijk weer mooi en warm weer,vandaag was het met de Gaishornlauf ook warm, wel bewolkt. Het begon pas om 17 uur en het is bij ons vandaan de verste Lauf om heen te gaan.
Ik was er nog nooit geweest en het is er best mooi en erg groen.
We waren op de heen weg eerst in Liezen langs de Lutz gegaan om de spanbanden op te halen die Jannick in de auto had laten liggen. We kregen 2 andere mee want die van ons lagen er niet ook al had Jannick er gelijk over gebeld. Wel balen want eentje ervan was een echte spanband en een prijzige. Dan nog even langs Sport Expert waar ze een fietshelm in de aanbieding hadden, Jannick had dringend een nieuwe nodig omdat zijn helm stuk is. Kreeg hij er ook weer een Uvex bril bij , die mama heeft gekregen, hij heeft er van de winter een stuk of 4 gekregen bij de marathons langlauf. Ik had er al eentje met donkere glazen van hem gekregen en nu eentje met oranje glazen. Alles wat je krijgt nemen we aan komt altijd van pas. Dan doorgereden en we waren helaas net te laat om de bobbiecar race te zien. Dat was een parcours naar beneden onder een viaductje door en dat doen volwassenen op van die kinderloopautoos die ze verstevigen en dat is lachen. Het was daar het hele weekend feest en de brandweerkazerne was omgebouwd tot feesttent.
Jannick startte erg goed en liep de eerste ronde super snel, helaas in de 2e ronde verzwikte hij zijn enkel, geen idee hoe hij het voor elkaar krijgt want exact en jaar geleden in dezelfde wedstrijd ook. Toen heeft Hannes hem weer op de been gekregen met kinesiotape enz. En heeft hij het NK zomerbiatlon ook met tape gelopen. Het ziet er weer lekker zwart uit en ik weet hoe het voelt. Hij heeft de wedstrijd toch helemaal uit gelopen en had niet eens een slechte tijd en was 4e of 5e. ( ik geloof 50 minuten op 10,5 km), Jan was 3e in zijn klasse met een 53 minuten en Haje 7e en zat tussen Jannick en Jan in met zijn tijd. Het was een parcours wat ze 4x moesten lopen en een heel lang vals plat erin. Einar heeft ook de kinderloop gedaan maar ik weet niet welke plaats hij had, we hebben geen uitslagenlijst gezien.
Gewacht op de prijsuitreiking en dan terug, we hebben Gunther mee terug naar Liezen genomen en daar afgezet. Jannick in Weissenbach bij Haus afgezet , die ging met een stel collega,s naar het Dorffest daar. Dan Jan en ik naar huis waar we het lakkere brood dat Jan had gewonnen met de knoflook/schapenkaas hebben opgegeten. Ik heb Jan al voorgesteld om 5x in de week te lopen want het smaakt best. (hij wil dat niet eens).