Beetje te veel van het goede

Duitsland, Reit

Maandag 24 januari
Vanochtend weer vroeg op pad, Jannick werken en ik had een klassieke langlauf les weer van Aad waarin we een tourtje gingen maken. Ik had eerlijk gezegd nul komma nul zin want het sneeuwde verschrikkelijk en ik ben niet zo voor kou en nat. Maar goed toch meegegaan en ik heb heel hard moeten werken, buiten het stadion bleken mijn skies gewoon totaal niet meer te glijden en wil je toch bij de groep blijven is lopen erop niet voldoende dus ik heb het hardlopend op skies gedaan. Bij afdalingen kwam ik nog niet naar beneden als ze me duwden dus ook naar beneden kon ik niet even nietsdoen maar moest ik ook lopen. Kwam echt kapot aan maar ondanks de enorme sneeuwval een zeer geslaagde morgen. Jannicks morgen was niet zo goed verlopen en hij voelde zich niet echt goed en was erg van streek. Heeft wel met Sidney gesproken wat hem al opluchtte , het gaat uiteindelijk om een persoon die niet tevreden is met de les van Jannick en dat dan ook steeds op een onhebbelijke manier laat horen. Maar met een groep van 16 cursisten die niet het zelfde niveau hebben kan je niet iedereen de aandacht geven die ze soms wel zouden willen. Gelukkig zijn de andere groepen vol lof over hem maar dan zie je dat een persoon alles kan bederven. Morgen heeft Jannick dat probleem niet want dan gaat hij met de snelste groep op weg dan is er een langlauftour en ook ik ga het doen in een andere groep.
In de middag ben ik meegegaan met de nordic walkingtour die geleid werd door Haje. Dat was met de hoeveelheid sneeuw die ondertussen al gevallen is geen makkelijke tour. Nadat we het grootste deel gelopen hadden en Hajee nog een lusje ging maken heb ik besloten om langs de weg terug te gaan want ik voelde me niet goed. Ik heb Jan gevraagd met mij mee terug te gaan maar die ging gewoon met de tocht mee. Ik heb onderweg terug wat water bij iemand gedronken en ik was blij toen ik ergens Jannick op de loipe zag en kon vragen of ik goed liep want mijn orientering was even weg. Kwam kapot terug en ik moest toch eerst nog wat boodschappen doen voor we door reden naar huis. Dan douchen en uitrusten en weer aan het koken. Voel me nog steeds erg moe, dat hardlopen van de ochtend heeft me gewoon opgebroken en in die hoge sneeuw moet je met lopen ook steeds hoog optillen en op het laatst kreeg ik mijn benen niet meer omhoog en wilde dus die extra lus niet meer maken.
Ben ondertussen wel opgeknapt en alleen nog moe.

24 januari 2011 19:54 | Door: Annemarieke Beetje teveel van het goede geweest dus. Rustig aan dan maar. EN nog veel plezier!

molenaar.ruesink 2017-05-05 17:10:08

25 januari 2011 06:49 | Door: Marjann Hoi Nicolette, ik kom donderdag met tom en Nick, Jarl heeft een langlaufwestrijd van school in sachran dus in de buurt.Tom haalt hem smiddags op en doet dan samen met hem de koppelkoers. Tot donderdag