Dag 4 paardje uitzoeken

Nederland, Slagharen

Dag 4
Dienstag 4.April
Ik sliep gisteravond al vroeg, ik was koud en werd niet warm gewoon vermoeidheid. Jan had de kachel aangemaakt maar toen hij naar bed ging uit gedaan dus het was berekoud geworden in de vroege morgen met temperaturen rond het vriespunt. Om 6 uur hem gevraagd om de kachel aan te maken en dan pitten tot het warm geworden was. Rond 8 uur weer wakker en Theresa ook en nog even knuffelen bij ons in bed. Dan ontbijten en op weg om te kijken waar de pony´s waren . We vonden het deze keer en er waren er echt heel veel. Ze rende al naar een heel donkere pony maar ik zei haar ga eerst maar langs de pony´s lopen en kijken welke je lief vindt. In de eerste instantie viel ze op een paardje die de enige was die vergeven was. Dus ze zocht verder en ze vond een paardje en nog een lichte ook van kleur. Om 10 uur werd er uitleg gegeven en moesten ze naar haar pony die Finch bleek te heten en een hengst was. Een lief maar pittig ponypaardje. We kregen de teugels en een leidtouw, Theresa haar cap en karakter uitgelegd . Papier ingevuld en ingeleverd. Ze moesten naar de grote paardenbak en daar een beetje wennen en lopen en rijden. Nog meer uitleg en we gingen via een speciaalpad naar de huisjes waar we uitgelegd kregen waar we het paardje moesten inleveren dat kon om half 1 of om 15 uur. Maar aangezien je het paardje niet alleen bij het huisje mag laten besloten wij om het op half 1 te houden. Opa even opgepast wij even winterwortelen gehaald. Ze heeft gereden, ze is er af gevallen , ze heeft gevoerd en verzorgd en heeft weer gereden en dan in optocht weer terug naar de manege.
Met Jannick gebeld want Ingrid was gisteren met Sabrina opgenomen in Leoben voor onderzoeken en dan vanmorgen een MRI onder narcose. DE MRI heeft gelukkig helemaal niets gevonden dus geen tumor of zo. Er is ook een bloedonderzoek gedaan en daar uit is gebleken dat ze een vitamine D tekort heeft. Ze neemt het niet aan uit voeding . Het zou ook de oorzaak kunnen zijn. Volgende week worden ze weer opgenomen voor een langere tijd om een therapie behandeling te doen.
Daarna terug gewandeld en ondertussen wat dingen gedaan. Middageten en dan weer in het park maar eerst liet Theresa een tattoo zetten uiteraard een paard. Allerlei dingen gedaan en dan maar weer terug naar het huisje waar ik warm ben gaan koken en dan eten. Dan is ze met Opa even naar de auto gelopen want omdat wij in het paardendorp Buffalo zitten waar geen auto mag staat die op een parkeerterrein. Nu zit ze met de Tip Toi aan tafel. We gaan zo even douchen en dan langzaam aan bedtijd.