Laatste dag Ennstal Classic

Was op tijd wakker en ben om half 8 opgestaan. Een goede nachtrust gehad nu dat ding in het trappenhuis staat met de deur dicht. Er was genoeg plaats aan de onderzijde bij de deur om de elektrik kabel en de zuurstof onder door te leiden. Maar dus in coma gevallen niet goed gelegen of zo en nu een stijve schouder en nek en doet behoorlijk pijn . Jannick kwam koffie drinken voor hij de deur uit moest voor zijn RK dienst bij de Ennstal Classic. Hij mag de Einsatz leiden onder toezicht van Berni. Dominik kwam. Ingrid kwam een bakkie doen en wij gingen tegen 11 uur richting Classic. We hebben eerst een rondwandeling gemaakt en dan zijn we aan het parcours gaan staan bij de start bij Post waar we ook op het hoge terras konden met de kinderen en dus ook op de rand konden zitten zolang er niets te zien was. Er waren heel veel mensen op de been en genoeg te zien. Om 12 uur sprong een skydiving team van Red Bull naar beneden en juist dan kregen we wat regen. Het was te warm voor een regenjas en het hield gelukkig snel op. Maakte het nog broeiierig warmer. Ik had ijsjes bij Post voor allen gehaald en daarna is Ingrid met Sabrina gegaan. Wij nog tot 13 uur volgehouden en dan thuis gaan eten en ondertussen de livestream aan. Op de foto man met witte hoed is Arturio Merzario, die als levensredder van Niki Lauda bekend staat. We hebben meermaals Jannick gezien Ik was bijna de eerste patient van vandaag omdat ik een houten ding over het voetpad niet zag en struikelde. Ik was vast de eerste niet en ik denk ook niet de laatste.
We hebben gegeten en Dominik en Theresa zijn naar buiten gegaan in de tuin om te spelen. Oma heeft een pijnkiller genomen en ben een beetje murw.
Dan ging het alarm af en het was een bran in Gröbming. Ik zei nog voor de grap misschien een oude auto van de Classic. We stonden op het balkon en het rook vreemd en Jan gevraagd en die zei ik ruik het ook. Nou we weten het nu waarschijnlijk is wat we roken een verbrande autoband of zo want het rook wel naar verbrande rubber. De fotos zagen we later op internet. Inderdaad een autobrand.

Ennstal Classic: Jaguar brannte
Der Finaltag der Ennstal Classic wurde von einem kleinen Zwischenfall überschattet - Der von Florian Böhmdorfer (Fahrer) und dem ehem. Justizminister Dr. Dieter Böhmdorfer (Beifahrer) bei der diesjährigen Ennstal Classic Jaguar pilotierte Jaguar MK II BJ 1962 fing beim Startvorgang plötzlich Feuer.
Die Insassen konnten sich rechtzeitig in Sicherheit bringen, mit Handfeuerlöschern wurde der Brand gelöscht. Die Batterie wurde abgeklemmt und seitens Feuerwehr Gröbming (angerückt mit 2 Löschfahrzeugen) mit der Wärmebildkamera nach Brandnestern gesucht. Die Einsatzkräfte sicherten Gegenstände aus dem Fahrzeug und führten Nachlöscharbeiten am Fahrzeug durch.

Ai, ai, ai, wat een pech.

Annemarieke 2018-07-21 22:41:48

zo maak je nog eens wat mee.... :)