Jannick geslaagd en rustig mooi herfstweer

Oostenrijk, Kleinsölk

12 november
Zo helemaal gelukkig, Jannick geslaagd voor zijn Taxilenker examen. Weer een zorg minder.
Tot op heden het mooiste weer van de wereld, gisteren was ik met Jan meegegaan en het was echt heerlijk maar tegen 16 uur toen de zon achter de bergen verdween was het onmiddelijk erg koud en ik had geen muts bij me. Dat was dus dom.
Vanmorgen samen met Jan even op Niederöblarn bij de Sport Union gezondheidsdag gaan kijken. Ik wist het van Christel want die zou ook daar zijn. Trof ik ook nog Hannes aan , (die woont in Wenen) , ik vind het nog altijd jammer dat hij niet meer in de buurt praktijk heeft. Ik heb daar gelijk de fitness en de welness ruimtes bekeken, en er was een Kneipp stand. Ook nog een stand van compressiekousen en die hebben in mijn onderbenen de bloeddruk doorgang in de aderen electrisch gemeten. Beide benen goed, hoewel mijn rechterbeen toch achter blijft bij de linker. Ik heb dus geen steunkousen of iets dergelijks nodig , wel draag ik compressietubes als ik bv bergop ga lopen of nordic walken. Of als ik een lange tocht maak. Nog bij de Sportmed voorbij gegaan en de turnhalle en kletterwand bekeken. Er waren nog wat andere dingen en er waren lezingen en meedoe dingen maar we hielden het voor gezien. Nog even boodschapjes gaan doen en terug naar huis.
In het tasje van de Kneipp Verein zat een zachtkneippbeestje en die had Felicia alweer eruit gehaald dus de katten hebben weer een nieuw speeltje. Heb voorlopig weer wat te lezen aan folders ,boekjes, en flyers. Het was ons helemaal ontgaan dat vandaag de Blue Tomato dag in de Schladminger Tauernhalle was, het is nog wel tot 19 uur maar wil je echt iets treffen moet je vroeg gaan want het is altijd een bestorming. Binnen de korste tijd is het leeg geplunderd.
Jannick heeft pech want zijn auto is afgekeurd, ik geloof niet echt dure reperaties maar tja hij zal het wel moeten doen. Als hij het binnen 14 dagen doet dan heeft hij geen her keuringskosten. Ik denk dat wij dus deze maand zuiniger moeten doen. Na 1 ½ jaar hebben ze bij het Land Steiermarken nog steeds zijn subsidie niet toegewezen. Hij hangt tegenwoordig minimaal 1x per week aan de telefoon en ze weten al wie hij is. Elke keer vragen ze om iets wat ze al een keer toegezonden hebben gekregen en ik heb Jannick op het hart gedrukt geen nieuwe aanvraag te doen want nu moeten ze vanaf de eerste aanvraag bij toewijzing uit betalen. Maar volgens hen komt het er nu echt aan. Maar je kent het gezegde iemand blij met een dooie mus maken dus we wachten maar af. Ook heeft hij tot op heden zijn schoolvervoersbewijs niet gekregen er zijn er 15 bij hem op school die getroffen zijn belachelijk gewoon. Of je gratis kan reizen of je de auto moet nemen want dat is altijd nog goedkoper dan het openbaar vervoer. Ze zijn hier zo bureaucratisch en naar mijn gevoel erg laks.