Dag 3 rondje Baska

Kroatië, Baska

Vanmorgen werden we wakker en het regende en vannacht hoosde het.
We gingen douchen en drama weer de oorbel van theresa eruit en spoelde weg in het gootje. Door de ellende liet ik mijn baddoek hangen en ik loop nog terug maar helaas ook badhanddoek weg. De rest van de morgen een beetje in de tent bezig gehouden . Bij de buren stond de tent vol water en toen ze van Roan kwamen heeft de man ook bij ons de boel weer vastgezet. Gelijk om een bbq en kachel gevraagd. Volgens haar hebben de mensen die in de zomer niet nodig. Maar het is nog geen zomer en zelfs de lente laat op zich wachten. Hij staat normaal op de inboedel lijst maar ook die is er niet. Alles wat nat is blijft nat en het droogt buiten niet dat is het nog natter en zelfs de schone handdoeken zijn nu vochtig. We kregen dus een nieuwe kachel en ondanks dat het nu best aangenaam is droogt alles zeer moeizaam. Jan heeft het keukenkastje afgesteld aan de pootjes en die staat nu recht en de deurtjes blijven dicht zonder de sleutel. Ik de open kier van een cm of 10 dichtgemaakt met de flappen en waar het nog open bleef staan heb ik de strandmatten opgerold opgelegd. Dat scheelt in kou als het waait wat het ook regelmatig hier doet. Theresa slaapt in het bovenste bed van het stapelbed, ze kan dan aan de bovenkant open doen naar de tentruimte ook heeft ze het afgesloten met het doek van plafond tot op de bodem en heeft zo haar eigen stekkie. In de rest ernaast hebben we 1 van de 2 bedden op de ander gezet zo heeft ze ook speelrumte. Ze kan dvd ´s kijken of cd´s luisteren, ze heeft haar gameboy met spellen en haar tablet. Tekenspullen en leesboeken. Na het middageten erop uit gegaan. Wandelen naar de Promenade dan die helemaal gelopen tot in de haven en door het dorp terug. We hadden papaplu´s daar bij maar niet echt nodig gehad. We kwamen langs een juwelier en Theresa heeft nieuwe oorbellen uitgezocht vlindertjes in kleur. Dan her en der rondgekeken en eind van de middag terug op de camping. Jan bleef thuis en ik met Theresa naar het hotel om te zwemmen. Dan ben ik eten gaan koken en hebben we gegeten. Nu is Jan samen met Theresa afwassen.