We gaan nu de Adventstijd genieten

Vanmorgen was ik voor de wekker wakker en Theresa ook. Dus alles achter elkaar afgewerkt en dan Theresa weg gebracht en dan door naar de huisarts. Jan en ik moesten beide bloedprikken en dan volgende week controle afspraken. Het was koud en dan moet je eerst de autoruiten krabben en alles is in de buurt dus voordat de auto warm is sta je al weer stil. Het werd prachtig zonnig weer en een 13 graden maar tussen 12 en 13 uur verdwijnt de zon achter de berg en is het weer snel koud. Zelfs in huis nu fris dus toch maar weer de houtkachel aangemaakt, gezellig en warm. Theresa had vanmorgen nog een laatste Nikolaus in de Kiga. En nu echt voorbij. Wij hebben de spullen alweer op de zolder gezet. Vindt Theresa niet leuk maar de Sinterklaasspeeltjes, boeken en dvd´s zijn echt weer opgeruimd. Nu wel weer een stapel kerstdvd´s neergelegd. Ingrid kwam met Sabrina nadat de Frühforderung weg was koffie drinken. Dan ging ze met Sabrina de originele foto ophalen bij het gemeentehuis van de boomplantdag en Theresa ophalen. Middageten gemaakt en samen met Jan gegeten. Dan even de babyfoon want het autostoeltje van Sabrina is in Jannicks auto. Dus nu slaapt ze en gaan Ingrid en Theresa samen even inkopen doen. Nu samen met Jan even koffie drinken en dan gaat hij ook weer werken en is de dag zo wat voorbij. De ramen zagen er verschrikkelijk uit na de storm en heeft hij ze ook nog even voor me gezeemd en gestofzuigd. Ook nog takken voor me geknipt dus ik mag vandaag niet klagen. Dan heeft de sintspullen op de zolder gezet en alvast de eerste kerstspullen naar beneden dan kan ik de lampjes gaan ophangen.
Theresa wilde toch liever hier blijven en zit een dvd te kijken , ook toen Ingrid terug kwam wilde ze hier blijven. Ach het wordt anders ook maar stil.
Hier in Oostenrijk is de ÖSV in opspraak oa door sexuele zaken en ondertussen zijn er ook ski internaten en zo in opspraak. Sinds vandaag dus ok de Ski handelsschule Schladming en de oud direkteur die pas een jaar weg is durft glashard te beweren dat onder zijn Führung nooit sexule zaken of mishandeling gebeurd zijn. Wij hebben meermaals zo wel bij de school als internaat aan tafel gezeten om juist dat aan te kaarten maar werd altijd afgedaan . Ik kookte van woede en denk er over om alsnog te gaan melden bij de commissie die het nu overal uit zoekt.
Onze kaart is zowel in Nederland als in Oostenrijk bezorgd, 2 versies . Ook de eerste kerstkaarten gekregen staan alweer op ons kaarten plankje. Ik vind het geweldig om post te krijgen.