Sneeuwstorm

Vanmorgen om 7 uur wakker, nette tijd dus alles gedaan wat ik al zo normaal doe en een poosje tv tot half 9. Ontbijten en keuken opgeruimd, de was aangezet en dan onder het genot van een koppie koffie de kaarten afgemaakt. Dan kom je uitgerekend 1 postzegel te kort . Morgen wil ik toch naar de telefoonwinkel dus dan kan ik gelijk naar de naastgelegen postkantoor. De telefoonwinkel is een paar uur per dag in de morgen open. Ik moet onze abo´s opnieuw afsluiten. Dat wil online niet lukken. Ondertussen 11 uur en aan mijn 2e koppie koffie. Buiten is het ijzig koud want we hebben stormachtige wind, het vriest rondom 0 en vannacht was er weer sneeuw bij gekomen. Wel jammer want door de wind is er geen sneeuw meer op de bomen en zo. Dat waait er gewoon af. Net kwam heel even de zon door maar nu weer dichtgetrokken. het blijft deze en komende week winters met sneeuwval en we gaan weer terug naar min 10 in de nacht. Ik wilde groenteafval bij de konijnen brengen maar het hek ging door de vele sneeuw erachter niet open dus ik moest eerst ruimte maken en dan een pad naar het hok maken. Jan haalt braaf steeds de sneeuw van de huisjes van de kinderen buiten en maakt ook voor het huis sneeuwvrij voor zo ver het gaat. De loipe is in Gröbming al geopend en de winterwegen ook. Dat is zeer ongewoon voor november.
Middageten gemaakt en samen met Jan gegeten, andijviestamppot met gehaktballen. Paste wel bij het weer want het ging steeds harder waaien en het werd een sneeuwstorm met orkaankracht en heel heel heel veel sneeuw. De hele middag aan mijn verweer gewerkt en dan naar beneden maar Jannick was er nog niet. Een poos met Meli gesproken en dan kwam gelukkig Jannick thuis veilig en wel. Hij zei wel ik hoop wel dat de sneeuwval stopt, hij moet morgen om 4 uur de deur uit. Hij neemt de auto van Jan want Meli moet werken en Jannicks auto staat nog steeds bij Promberger. Ik heb hem gevraagd om een keer het verweer met mij door te gaan en aan zijn advocaat te vragen om het met mij door te gaan dan kan ze mij ook zeggen wat ik wel en wat ik niet kan zeggen.
Nu avond en het weer is echt slim. De kaarsen staan klaar voor als de stroom uitvalt want je weet het maar nooit.