Hooien en gieren

Oostenrijk, Kleinsölk

donderdag 26 mei.

Ik heb de afgelopen dagen op de vakantie veiling een mooie vakantie voor Jan en mij eind augustus in Kärnten verworven. Een hele week in een hotel.
Voor Jannick en mij een dagje Zwaluwhoeve als we in Nederland zijn en 2 nachtjes in een hotel in Limburg in het weekend dat het Skike kampioenschap is. Daarna Diane nemen we je aanbod heel erg graag aan om naar jullie toe te komen.
Het is de eerste keer dat ik er gebruik van heb gemaakt, maar het is leuk en je kan leuke koopjes verwerven . Het vergt wat geduld want het mislukt ook wel eens of dan vind ik de prijs te hoog worden , je moet van te voren goed weten waar je op bied en wat je uiterste prijs is met bijkomende kosten. Maar wij hebben ons weekje vakantie binnen en niet zo heel erg ver weg.

Jan is al weer de hele morgen aan het hooien en ik hoorde net Hannes flink vloeken, het is maar goed dat Sebas er niet is want de wagen wilde niet snijden had hij de messen niet aangedraaid.
Dat wordt weer donderen voor hem. Ik heb wel medelijden met hem want ik vind dat hij vaak wel erg veel werk moet verzetten en veel verantwoordelijkheid draagt. Ik weet wel hij leert ervoor en het ligt in de bedoeling dat hij het bedrijf van Hannes overneemt maar toch.
Er werd keihard gewerkt want het gaat regenen. Jan is na werktijd ook weer gaan hooien. Voor ze klaar waren kwam de eerste bui maar gelukkig niet hevig. Het hooi is hier op tijd binnen maar de buurman kwam voorbij om hulp te vragen dus alle tractoren zijn daar nu heen. Jan vond het wel goed geweest. Ze zijn ook gelijk begonnen met gieren.