Dezember

Vanmorgen was ik om half 6 wakker , een beetje dpmmelen tot de wekker om 6 ging . De babyfoon aangezet en weer wat dommelen tot tegen half 7. Dan Theresa eruit gehaald. Die was super snel klaar want die wilde de Adventskalenders open maken. Ze heeft er 1 van Papa bij ons staan met Lego Friends, van ons een Playmobile ijspaleiskalender en uiteraard aan de deur zo´n ding met chocolaatjes. Sabrina heeft van Papa een Peppa Pig, van ons een Playmobile 123 met kerststal en ook een chocolaatjes kalender. Dan hebben ze ook nog beneden bij Ingrid allebei eentje staan.. Theresa nog een Playmobile Schloss dingen en Sabrina 123 ik dacht boerderij.
Ik koop Playmobil meestal bij de Playmobile in Duitsland. Ik had vorig jaar al de kalender gekocht en een jaar weg gelegd en nu heb ik alweer de nieuwe voor volgend jaar liggen. Die koop ik met grote kortingen. Kalenders van 25 Euro waar ik dan 13 Euro voor betaal. Ik krijg er dan ook nog een extra cadeautje bij. Nu een Playmobile aankleedpopje met 3 verschillende outfits. Die heeft Theresa als schoencadeautje gekregen. Ze hbben ook vaal Playmobile reeksen waar ze mee stoppen en die koop je dan ook soms zelfs met 70% korting . Zo ben ik toen aan al die feeen gekomen. Dan kreeg Theresa wat met haar verjaardag, met kerst enz. De laatste krijgt ze dit jaar met kerst. Ondertussen half 8 en Jan is Theresa weg gaan brengen want die gaat vandaag naar school. Een korte dag tot half 12. Het is bitterkoud met die vorst. Maar ik vind het altijd gezond weer en je kan je er tegen aankleden. Ook meestal zeer zonnig weer.
Eindelijk gaat nu de Corona flink zakken in Oostenrijk en gaat de lockdown vruchten afwerken. Toch lijkt het erop dat ze het gaan verlengen.
Nu hopen dat het blijft zakken sinds gisteren 25 % terug gegaan dat is een flinke daling. Maar ook slechte berichten er is in de Steiermark een verpleeg/bejaardenhuis waar 70% van de bewoners besmet zijn en ook het personeel. Daar is nu van het leger medisch personeel ingezet . De tweede golf heeft Oostenrijk veel zwaarder getroffen en ik wijd het toch aan het feit dat we niet gelijk zoals de eerste keer in de lockdown zijn gegaan. Maar de oppositiepartijen waren fel tegen. En nu maar klagen hoe slecht de regering het doet maar zelf iets naar voren brengen als oplossing ho maar. Ik ben geen ÖVP stemmer maar vind wel dat Kurz het goed doet.
Het loopt als een trein om alles in te richten voor de massa testingen, heel Oostenrijk gaan ze testen, ze denken dat er zo´n 90.000 gevallen zijn die niet ziek zijn maar wel verspreiden. Je kan je dan online registreren en dan een QR code op je telefoon om het snel te laten verlopen. Het gaat in delen niet iedereen tegelijk. Ik denk dat ze de ervaringen ook kunnen gebruiken om over enige tijd iedereen in te enten.

Mocht je rare dingen van Jan op Facebook krijgen ? ik denk dat hij gehackt is en heb gelijk zijn paswoord gewijzigd. Hij is erger dan Theresa die opent tenminste niet alles en komt vragen als er rare dingen zijn.

Een rustige middag, 2 wassen gedaan en verder niet heel veel. Rond het avondeten kwam Theresa nog een poosje dan gaat ze met haar telefoon spelen. Gisteren vroeg ze kan ik hem meenemen want ik ga een film maken. Had ze haar babyborn op een auto gezet en dan beweegt ze het en filmt het. Ze mocht maar een half uurtje blijven dus de rust was snel terug.