Wat een noodweer hebben we gehad

Vanmorgen vroeg wakker om half 7, poosje tv en om 9 uur pas eruit gegaan. Douchen ontbijten aankleden en alles wat je zoal na het opstaan doet. Jannick kwam om koffie te drinken en zo waar alleen. Poosje kletsen ook gezellig. Morgen heeft hij theorie examen en ik geloof donderdag zijn grote motorrijbewijs praktijk. Hij heeft zaterdag met zijn leraar een grote tour gereden van Schladming , Forstau dan over Obertauern , Rottenman , Sölkpass en is hij in Gröbming afgestapt. Daarvoor een tour gereden met zijn leraar Schladming, Ramsau, Filzmoos, Eben en dan over de b320 terug. De leraar gaat met hem touren omdat hij niets meer hoeft te leren, hij moet wel zijn uren maken.
Nadat hij was gegaan zijn Jan en ik weer aan het werk gegaan. Mijn trouwfotos hangen weer aan de wand en mijn plankjes ook. Verder nog wat fotos opgehangen en ik de wand tv kast leeg gehaald. Ook wel ergens goed voor want ook weer een berg eruit gehaald dat weg kan. Nog een grote hoeveelheid Videobanden. Ik vind als we van Disney de originele titels hebben we er geen neppers naast hoeven te hebben . Dus dat waren er weer heel veel. Maar er staan er nog genoeg buiten de enorme verzameling Dvd´s. Ik heb vooral hele korte banden weg gedaan van die 24 minuten banden. Ik krijg daar de schijt van want ik heb ze nog niet erin gedaan dan moeten ze alweer terug gespoeld worden . Theresa kan dan echt een aantal uitzoeken die zo kort zijn. Ondanks dat ik toch elke week alles afstof had ik zwarte vingertoppen na het leegruimen. Jan heeft dan de elektro erachter gemaakt en toen kon de kast door de grotere stekker niet terug op zijn plaats. Heeft hij een gat in de achterwand gemaakt en dan samen de kast weer op zijn plaats en hij hem vast gezet. Kon ik weer gaan vullen en gelijk weer georganiseerd. Tussen door eten gemaakt en samen met Jan gegeten. Langzaam wordt het weer bewoonbaar. Helaas zijn mijn stoelen wel aan de Post geleverd maar die kunnen niet bezorgen. In Wenen zijn de 2 grote verdeelcentrums door Corona getroffen. Het leger doet nu het werk daar. De Post had huurpersoneel aangesteld en die bedrijven hadden asielzoekers daarvoor genomen. Dus 2 grote postverdeelcentrums , een asiel zoekerscentrum (de haard) en een school getroffen omdat van een lerares de man bij de Post werkt en die Corona heeft.
Vannacht en gisteravond was de storm heftig. In Gröbming hoefde de brandweer er niet uit maar in de omliggende gemeenten wel. Daken , bomen en Verklausungen. Ik heb prima geslapen. Vandaag nog regenbuien en wind maar geen storm meer. Op de bergen weer sneeuw.
Eind van de middag hebben we het weer voor gezien gehouden. Morgenochtend zouden we de babyfoon of Sabrina hebben. Maar Jannick moet morgenochtend al examen doen dus die heeft nu een vrije dag genomen en gekregen. Maar hij moet wel op tijd weg dus ik zal Sabrina nog wel wat later krijgen want zijn examen is geloof ik om half 10 nu. Ingrid moet naar de chefarts in Schladming en nog wat dingen doen maar ze zou om 10 uur terug zijn want dan moeten wij weg. Nu tv hangen.

Liduina je weet het he? je mag komen van ons om het met eigen ogen te zien.