Papieren papieren

Mittwoch
Weer heel slecht geslapen, dat doe ik al weer 2 weken-
Ook nog eens slecht weer het hoost nu al sinds 1 ½ dag en in de loop van de dag werd het droog en kwam zelfs minimaal de zon door bij 15 graden.
Vanmorgen kwam Jannick om opnieuw achter het papier aan te bellen wat hij nodig heeft. Denhaag waar hij naar toe verwezen was door Gouda verwijst terug naar Gouda. Gouda verwijst opnieuw naar de RNL gemeente dus nu Rotterdam geprobeerd en die verwees terug naar Gouda.
Gouda staat erop om een niet getrouwd verklaring van Jannick en Ingrid en Oostenrijk wil van Jannick een niet getrouwd verklaring van Nederland . Beide krijg je niet zonder de ander te overleggen. Dus een patstelling. En de tijd gaat door. Nu heeft Jannick een mail van Gouda warin staat wat hij nodig heeft en dan maar proberen om er aan te komen. Hij woonde tot zijn 15. in Nederland en kon daar dus niet getrouwd zijn maar omdat hij in Oostenrijk al 6 jaar een huwelijk had kunnen sluiten geeft Nederland die niet af zonder dat Oostenrijk vermeld dat hij niet getrouwd is. Eigenlijk waar bemoeien ze zich mee want de Oostenrijkers zijn toch niet zo dom om een huwelijk te sluiten als je al getrouwd hier zou zijn. Nu moet hij naar een notaris om daar een eigen verklaring te laten beedigen waarin hij aangeeft dat hij niet getrouwd is. Tja als het maar geld kost.
Ik moest toch echt naar de dietiste en daar kwam ik overstuur vandaan. Ik kan eten volgens de lijsten, al die voedingssupplementen nemen maar het brengt me niets. Ik neem er niet van af, mijn bloedwaarden worden niet beter alleen mijn portemonnee leger en dat heb ik ook gezegd.
Was zo laat thuis dat we ook nog eens laat moesten middageten-
Ondertussen had Jan het plafond met dat lelijke bruine jaren 60 bedekking een eerste keer in de witte verf gezet. Ook al is het nog niet mooi het ziet er beter uit dan het was. En ook zo licht.
In de middag kreeg ik Theresa even want Ingrid ging met een afgeladen auto hout van de gesloopten kasten naar Aich en het bleek 150kg te zijn kostte 10 euro . Dan te denken dat er minstens nog zo´n lading hout staat.
Vanavond gaan ze het contract tekenen met Atzlinger om de Heizung aan te gaan leggen inclusief de zonnepanelen voor warm water en ze gaan voor een nog grotere opslagzak ik geloof 7000kg. Daar hebben ze plaats voor , de ruimte mag toch voor niets anders benut worden.Nieuwsgierig wanneer het dan los gaat.
Jannick moet nog 2 dagen werken dan heeft hij 2 weken vakantie . Dan gaat hij as weekend op cursus hij gaat zijn diploma Rafting guide halen want ze hebben bij de Wasserrettung mensen met dat diploma nodig omdat ze ook rafting boten hebben.
Daarna kan hij gaan klussen en hopelijk zijn dan de papieren van Ingrid ook compleet en dan kan hij dat allemaal ook in orde brengen. Hier hebben de mensen hun eigen geboorteakte maar een kopie daarvan wordt in Nederland niet geaccepteerd het moet een afschrift zijn die nu gedateerd is . Dat moet geloof ik uit Judenburg komen en ze vragen om papieren die uit Wenen moeten komen. Als asielzoeker heb je niets nodig maar als je Europeaan bent kan het ene Europese land niets accepteren van het andere Europese land misschien zou daar eens over nagedacht kunnen worden.
Als Europeaan mag je wonen werken en leven waar je wilt binnen Europa maar trouwen?? Ja dat mag mits je de papieren hebt die totaal ongrijpbaar zijn.