clubkampioenschap

Oostenrijk, Ramsau am Dachstein

Donderdag kreeg Jannick van zijn trainer te horen dat hij als training mocht meedoen met de clubkampioenschap van WSV Ramsau.Dit zijn tenslotte funwedstrijden.
Wij moesten vrijdagmorgen weer voor onze zeckenimpfung,Jan en ik de 2e en eigelijk zou Jannick zijn 3e halen maar het is nu uitgesteld naar 13 april.je mag erna niet sporten.
Dus vrijdagavond naar Ramsau en het sneeuwde alweer.Er werden 2 wedstrijden gehouden een gelijkmatigheidsrace over 700m en een skatewedstrijd over 3 km.
Ze begonnen met de eerste 700m gelijkmatigheid , ze kregen niet te horen hoe lang ze erover gedaan hadden.
Dan de skatewedstrijd.Daarna nog een keer die 700m waarbij het de clou is dat je exact dezelfde tijd haalt.Jannick had op de skatewedstrijd de 2e plaats.Hij heeft een reuze beker gekregen kan je nagaan hoe groot hij geweest zou zijn als hij de eerste plaats had gehad.De uitreiking was in Waldschenken,bekend bij vele NK gangers.
We zaten er een beetje doorheen want 's ochtends om 6 uur eruit en dan 's avonds nog lang staan bij de wedstrijd terwijl het steeds harder ging sneeuwen.Dat valt niet mee.Jannick had 14 seconden verschil tussen de beide races.Bij de winnaars zat er 1 seconde tussen.
Het leuke aan die race was dat iemand van 22 en iemand van een jaar of 8 samen
de 2e prijs hadden.Dat was lachen want die van 22 nam de grote pot honing waarna die van 8 met de fles sekt weg ging.Al met al een leuke verenigingsavond.
Vandaag had Jannick ook mee kunnen doen aan de verenigings skiwedstrijd die op de Ritisberg gehouden werd, maar hij ging liever naar Katja.Dus vanmorgen weer vroeg op want Jannick moest om half 9 op Obertauern zijn , daar kwam Manfred (Katja's pa) hem ophalen.Het sneeuwde nog steeds en op Obertauern is echt al meters sneeuw gevallen.Het is heen en weer 2 uur rijden maar ja zo is het nog te doen als we helemaal naar Murau zouden moeten is het 4 uur heen en weer.Je moet wat voor de relatie van je kind over hebben.Jannick doet als voorloper mee op de skiwedstrijd van de Murauer verenigingswedstrijd, een skiwedstrijd voor langlaufers.
Het is bij ons nu opgehouden met sneeuwen.Maar boven sneeuwt het nog.