Avondje BVN kijken

Oostenrijk, Ramsau am Dachstein

Zaterdag
Weer super dikke mist en in de middag werd het toch weer mooi weer. Jannick had de auto mee naar school genomen en daarna gelijk naar de training die om 13 uur begon en tot 15 uur duurde . Ik heb mijn dag rustig met allemaal kleine dingen doorgebracht, Jan heeft zich in de tuin met de mollen bezig gehouden.

Ik weet nooit wat ik Jan moet geven bij verjaardagen of kerst of wat dan ook. Ik ben nu begonnen met een molenboek voor hem te maken.
We hadden al aardig wat materiaal van molens in Oostenrijk en toen had ik het ineens. Zelf doet hij er nooit zo veel mee behalve alles in mapjes doen.
Dus beste medelandgenoten in Oostenrijk weten jullie water of windmolens te staan of hebben jullie materiaal of internet adressen zend het naar me zodat ik er een mooi boek van kan maken. Als jullie willen zien welk materiaal ik al heb het is te zien op www.janruesink.waarbenjij.nu . Hij houdt zich ook nooit met internet of zo bezig dus ik kan dit rustig op schrijven. Hij weet niet eens dat hij deze site heeft.

Thuis gekomen had Jannick niet veel tijd want om 17 uur moest hij weer op de jeugdcursus van het rode kruis zijn en aansluitend had hij weer nachtdienst tot zondagmorgen 7, een onvoordelige nacht met 13 uur ipv 12.
Jan en ik kijken tegenwoordig op zaterdagavond BVN. Er is nooit zo veel op de zaterdag op tv en we vinden het programma op BVN helemaal tof. Eerst Hollandsport, later De schreeuw van de leeuw, Flikken Maastricht en Raymond is laat. We keken eigenlijk nooit naar BVN maar dit vinden we echt tof.

28 oktober 2008 15:51 | Door: Jeannette in Auffach Hallo Nicolette, De herfstvakantie is hier zaterdag begonnen dus de Nederlandse gezinnen met kinderen -die hier wonen- zijn zaterdag allemaal naar NL vertrokken. Maar misschien leest iemand de oproep ? Bij mij komt men 8-11 pas naar Oostenrijk (Broer- en Zusterdag) en gaat men 12-11 pas weer terug (na mijn verjaardag 11-11)...

molenaar.ruesink 2017-12-18 20:06:13

1 november 2008 13:09 | Door: ineke hoi nicolette Mooie foto's, was zeker een interessant bezoek! Hier beneden in Pfarrwerfen is een molenmuseum: http://www.7muehlen.at/ 7 molens op rij, nu helaas gesloten denk ik, maar misschien kun je er op internet al wat van ontdekken. We zijn er zelf nog niet geweest,. Er zit trouwens een verspringing in je tekst, bij het stukje over de museumwinkel. gr Ineke