Laatste dag Nederland

Oostenrijk, Salzburg

Heerlijk geslapen en op ons gemak met Erna ontbeten en koffie gedronken. Eind van de morgen op pad en Erna heeft ons even met alle bagage op de Vink afgezet waar we met de trein naar Den Haag laan van N.O.I. gingen. De trein kreeg vertraging omdat er mensen langs het spoor liepen omdat ze over het ijs kunnen , komen ze op de vreemdste plekken . Daardoor waren we niet snel genoeg met in en uit checken en reed de metro voor onze neus weg. Gelukkig niet zo lang te wachten maar het geeft aan dat het niet echt snel gaat als je eerst naar een paal moet en dan naar een andere paal. Dat precies zo als je samenreis korting hebt moet je die allebei op je kaart zetten, is maar beperkt geldig en als je dus heen gaat geen probleem maar als je terug gaat kom je uit de metro en de trein komt op het zelfde perron maar je moet eerst naar buiten uit het station om de samenreis korting er weer op te zetten. Nee niet mijn ding dus gewoon een auto gehuurd in April.
Dan naar een plek in Rotterdam en overstappen op de bus en ja we waren op het vliegveld. Eerst maar eens koffie gaan drinken dat hadden we wel verdiend. Uitzicht geweldig, op een hele grote bouwput .
We besloten om ook wat te gaan eten dat smaakte best goed. Tijd om in te checken. Eerst waren alle Londen vluchten uitgesteld omdat de vliegtuigen niet binnen kwamen, maar de Transavia naar Faro en Rome gingen wel op tijd. Maar helaas Wenen werd omgeroepen ook vertraging en toen we in de rij gingen staan om in te checken werd onze vlucht naar Salzburg ook omgeroepen dus vertraging. Wachten duurt altijd lang en het werd steeds drukker want al die mensen hoopten zich op. Eindelijk ging 1 van de vluchten naar Londen en vlak daarna een 2e van de 4. Wenen mocht ook gaan boarden dus we hadden ook hoop en ja na Wenen mochten wij. Al met al gewoon een stuk later. Er werd omgeroepen dat het om problemen bij de luchtverkeersleiding ging . Een goede vlucht terug maar ook een stuk later om naar huis te gaan rijden. Veel mist dus ook niet echt lekker rijden voor Jan. Ondertussen hadden we beide honger gekregen en dus in Haus naar de MacD. gegaan en dat smaakte best goed . Thuis een noodzakelijk deel uit de koffers gehaald en tegen 12 uur in bed gestapt. Was al met al een hele lange dag.