Theresa wordt voorgesteld aan de kerkgemeente

Vanmorgen wakker van de wekker en ik had een 2e gesteld zodat ik nog even kon dommelen en wakker worden. Dan op mijn gemak alles gedaan. Om half 9 kwam Jannick vragen of wij meegingen en dan Jas en alles aan en naar de kerk gewandeld. Was maar goed dat we op tijd waren gaan lopen want doordat er steeds een bankenrij tussenuit valt was het al bijna vol. Ingrid kwam na ons met Sabrina en Theresa , Theresa moest voorin de kerk en Ingrid ging apart van ons zitten. Tja dan is het voorgezegd dat op het moment dat Sabrina ons allen ontdekte ze problemen ging maken. Uiteindelijk heeft Ingrid Sabrina aan ons overgegeven en wij haar aan Papa en Meli. Het was een mooie dienst en helemaal voor de kinderen. Ze zongen en deden het lezen en wat alles zo voorbij kwam. Dan werden ze een voor een voorgesteld. De oude pastor die al enige jaren met pensioen is doet nog steeds dit soort dingen en hij wordt op handen gedragen. Na hem zijn er wel geweest maar een pastor of priester die nauwelijks Duits spreekt ligt hier op het land niet echt goed. Een man zoals de oude pastor zal je niet snel vinden , hij maakt van elke mis een feest en als het iets voor de kinderen is dan is hij ook werkelijk voor de kinderen daar. Na de dienst naar buiten en dan weet Ingrid niet hoe snel ze naar iemand toe moet om maar niet bij ons te moeten zijn. De kinderen waren dus wel bij ons en afscheid genomen ook van Ingrid en dan zijn we naar huis gaan wandelen. Ingrid had duidelijk gehuild maar ze maakt het zichzelf moeilijker dan het zou kunnen zijn. Na Thuiskomst zijn Meli en Jannick weg gegaan.
Ze hebben vannacht voor het eerst samen dienst gedaan bij het RK samen met Mark (een vriend) . Het was de eerste keer voor Meli hier in Gröbming , ze was altijd in Rottenmann samen met Heinz haar vader. Carmen de vriendin van Heinz is ook hier in Gröbming. Meli heeft zich nu over laten schrijven.
Wij nu aan de koffie.
Tussen de middag het Festtagfleisch en restant knödel met doperwten op tafel gezet. In de middag samen met jan Flikken Maastrichtop de pc gekeken en op de tv F1 wat een race en een superoverwinning voor Max en veel respect voor Hamilton.
Het heeft de hele dag gespetterd en geen mooi weer en net een paar graden boven nul. Ik wil lente. Daarom alvast plantjes in de bakken gezet en die staan in de keuken op tafel tot de lente begint. Alvast 2 bakken vol. De bak waar de viooltjes en de tulpen in staan hebben buiten prima overleeft .
Het weekend weer voorbij.

Ja het was een geweldige race heerlijk genoten op de bank. Eindelijk weer een eens een ander deuntje op het eind. Ook voor jou het Oosterijkse volkslied. Lange tijd niet gehoord.

Liduina 2021-04-18 21:20:38

Die pastoor kan ik me nog wel herinneren. Wij kwamen (vroeger) graag naar de kerk voor de kerstmis. De race van Max was echt geweldig!!! Wat een kanjer!