Vermoeiende dag

Oostenrijk, Leoben

Samstag 23.April
Koud, nat , donker en somber .
Vroeg op want we wilden om 8 uur bij de Fetzenmarkt van de Bergrettung zijn. We vonden nog ergens een plekje voor de auto en er stond al veel volk te wachten en net toen we aankwamen ging de toeter en ging het open. Er was een grote ruimte buiten waar allemaal fietsen brommers , sportapparatuur en wat al niet meer stond opgesteld. Hadden we geen belangstelling voor dus een ingang gekozen waar het speelgoed stond,niets gekocht maar vandaar door alle ruimten gelopen. Alles was opgesteld enin aparte ruimtes. Er was boeken, dvd, cd en video en grammafoonplatten, een ruimte met antiek, potten pannen en glaswerk, computer enz, elektrischeapparatuur, gereedschap, kasten, meubels, kleding. Er was zo veel en er waren zo veel mensen. Ik heb wat kinderboeken en dvd´s gekocht en dan snel er weer uit. Dan zijn we naar Leoben doorgereden naar de Hornbach, wouw wat groot en wat een keus. Verder erg veel personeel, iedereen zijn eigen afdeling en de kennis daarvan, erg vriendelijk en capabel personeel en we zijn met zo veel dingen geholpen . Met een aardige hoeveelheid en heel wat centjes armer weer terug. Omdat het ondertussen al middageten tijd was zijn we in Liezen wat gaan eten maar we hadden beide geen zin in nog inkopen doen dus daarna naar huis.
Jannick kwam vanmiddag nog even want we vrezen dat we nog meer moeten weg breken om alles wat rot of aangetast is weg te halen. Verder is het waterleiding systeem wat is aangelegd een probleem, de verschillende systemen die ze bij Hornbach hebben passen niet op die van ons .Jannick wil iemand laten komen voor de leidingen en voor een Gutachten. Als hij kan aantonen dat het een verborgen gebrek is van het vocht kan hij geld terug vorderen van de verkoper van het huis. Maar eerst willen we weten hoe het er voor staat. We kunnen dus niet verder want de leidingen moeten eerst en we willen weten of er nog meer weg moet. Jan gaat nog wel een hele rand tegels weg halen en dan kan je al snel aan wat er achter zit zien of het is aangetast.
Theresa hobbelt al sinds we thuis zijn hier rond , met Opa samen naar zijn treinenprogramma gekeken en tot groot vermaak van Theresa ging het over die buitenbaantjes waar je op die kleine treintjes en wagonnetjes kan meerijden, vindt ze helemaal geweldig. Kreeg ze van Oma ook nog een Buch , die Eisenbahn van Ravensburger van de Fetzenmarkt. Nu is ze al een poos met het poppenhuis aan het spelen.
Ze vroeg om half 5 Oma kan je brood voor me maken en ik zei haar dat wij nog even wachten met het eten en zij dus boos naar beneden. Later kwam ze terug en wij gingen brood eten dus ik vroeg haar wil je nu nog brood?? Ja Oma dus ik beneden vragen en ze had dus inderdaad beneden gegeten en geklaagd dat Oma geen brood voor haar wilde maken. Dus ook broodje voor haar gebakken en als verrassing grote hagelslag met figuurtjes erin op haar broodje. Dan maak je haar helemaal gelukkig.
Ik had nog wat fotos die ik nergens gezet had, dus dan maar hier. Eentje van mijn schoonzoon Jeroen. Eentje van de gekke kat van mijn zusje die denkt dat hij een stokstaartje is. Eentje van haar dochter Mandy die jarig was van de week en 18 1/2 week zwanger is van haar tweeling dochters.