Gaan om 1 uur de alarmen

Samstag 25.April
Zo dat was balen werd ik om 1 uur wakker van het brandweeralarm, dat is heel vervelend als je net in het diepst van je slaap bent want daarna kom ik weer moeilijk in slaap. Jan had niets gehoord maar Ingrid was er ook wakker van geworden. Ik geloof dat we de sirene nu beter horen omdat hij nu op het nieuwe Rusthaus staat en dat is dichterbij.
Mooie zonnige en warme dag. Theresa kwam even bij Opa en Oma en Mama ging alles in de auto zetten want ze gaan het weekend weg. Morgen is de Firmung van een neefje van Theresa in Graz. Jannick is nog op de Messe in Zeltweg . Had Ingrid geen telefoonoplader en haar telefoon is leeg ik denk ach dan neemt ze de mijne maar als die past maar ik wist toen nog niet dat ze hem mee zou nemen. Dus als Jannick tussendoor thuis komt (ik hoop vanavond) dan kan ik de mijne ook weer opladen. Ik moet er nog een hebben maar de grote vraag is dan altijd WAARRRRRRRRRRR.
Ingrid kwam ven bellen met mijn telefoon naar Jannick en gelijk gevraagd wat er was vannacht. Er was brand in Lengdorf in een Wirtschaftsgebäude.
Had Jannick maar weer geluk dat hij niet in de buurt was hoefde hij er ook vannacht niet uit.
Samen met Jan wat inkopen gedaan dan koffie gedronken met een enorme Riesen Topfegolatchen, ze waren zo groot dat we beide geen trek meer hadden in middageten .
Aangezien aankomende week grootafval gratis kan worden afgegeven in Aich voor de inwoners van Gröbming zijn we alles aan het organiseren en uitzoeken. Ik had nog een oude goede droger die Ingrid eerst wilde hebben maar nu toch niet dus gelijk vandaag op de Ennstal Tauschkreis gezet.
Ook onze luchtbevochtiger, dolce gusto ,dakbox, lampen erop gezet. Mag allemaal gratis opgehaald worden. Binnen een kwartier een hele lijst met mensen die zich gemeld hebben. De droger is al opgehaald , de lampen en de dakbox morgen. Dat ruimt al lekker op. De stapel voor Aich groeit ook gestag aan. Heerlijk in de middag samen met Jan op onze nieuwe ligstoelen in de tuin in de zon liggen bakken. Drankje en een ereader erbij totaal tevreden. Net nog kaasfondue met Jan samen , glaasje wijn erbij dan is het leven weer helemaal goed. Jan heeft vandaag ook nog een kast naast de vriezer op het voorbalkon gezet en ik al mijn schoonmaakspullen , plantenspullen, vazen, potjes enz. al er in gezet. Ziet er steeds opgeruimder uit. Er komen zelfs beneden in de kelder al lege plekken. Het grote aquarium wat er stond heeft Ingrid nu in gebruik met tomatenplanten erin.
Morgen moeten we toch op de zolder zijn om de slaapspullen voor Tomas eraf te halen en daar staan ook nog houten nachtkasten van de vorige eigenaar die we dan gelijk eraf gaan halen om weg te gooien. Dan geloof ik dat wij er door heen zijn.