Een echte zomerdag

Goed geslapen na ons voetbalavondje. Rondom 7 wakker en met wat tv blijven liggen tot half 9. Heerlijk als je de tijd aan jezelf hebt.
De deur kon gelijk open en ja eindelijk weer eens een strak blauwe lucht dus eerst de planten van water voorzien dat was ik gisteravond vergeten. Ik wilde eerst vandaag naar de Mammographie gaan maar ik moet dan op tijd terug zijn omdat ik vanmiddag een afspraak om te prikken heb. Dus ga ik dat morgen doen dan hebben we alle tijd aan ons zelf. Het voelt goed om na het douchen in een korte broek en shirtje te starten. Nu aan een koppie koffie.
Het voetbal is naar tevredenheid verlopen zowel voor Oostenrijk als Nederland dus goed gestart. Ik zeg altijd ik houd niet van voetbal maar als ik ga kijken ben ik zeer fanatiek maar ik kan het met een gerust hart overslaan. Ik kijk ook alleen als het NL of AT is.
En ja Annemarieke dat is een Ikea tafel en ja wij zijn er ook blij mee kan lekker groot gemaakt worden. Nu weer helemaal in de olie ziet er weer als nieuw uit. Wel geschuurd omdat hij witte vlekken kreeg waar je niet overheen kan lakken of olien dus even nagevraagd. Volgens Ikea is het zout wat eruit komt. Jan weet het nog niet maar de tuin wacht op hem om gemaaid te worden. Dan even een arm vol groen snijden voor Luci en Anna de konijnen dames.
Het is niet alleen aftellen voor Meli maar ook voor ons want vrijdag komen mijn 2 dametjes weer. Ik geniet van mijn rust maar ook van de heksenketel die Theresa en Sabrina meebrengen. Nooit saai.
Samen met Jan in de tuin aan het werk gegeaan want wij komen er ook niet doorheen. Weer een groot stuk gedaan en de accu is nu leeg. De was bij Jannick aan gezet.
Lekker Rucolastamppot gemaakt met een varkensfiletlapje en samen met Jan gegeten op het balkon onder de markies want heet is het.
Dan om 2 uur aan de wandel gegaan want ik moest bloedprikken. Vandaar een ronde Gröbming met Jan gewandeld. Onderweg een ijsje gegeten.
Nu half 4 en weer thuis en even voetjes hoog. Er wordt door de boeren zo hard gewerkt en echt overal en zoals het er uit ziet goed werkende samenwerking. Ze gaan van boerderij naar boerderij , ik denk dat ze de zuigmachine huren en dan gaat er een traktor naast met aanhanger en alles wordt daar in geleegd. Als de traktor met aanhanger wegrijdt is er gelijk een ander die er naast gaat. Het gaat in super tempo. We hadden eerst al vanaf ons balkon gekeken want achter ons waren ze ook bezig. Verder zie je overal de mensen in hun tuin aan het werk om door de enorm hoge massa gras, bloemen en wat er zoal groeit heen te komen.
Jan gaat weer maaien en we hopen er nu doorheen te komen. Ik ga beneden de was uit de machine halen.
Die zit ondertussen in mijn droger , Jan is hoor ik klaar met maaien.
Jannick kwam thuis en heeft gegeten bij ons. Dan douchen en omkleden want het is zijn oefeningsavond bij de brandweer. Ik heb net nog de konijntjes verwend met Rucola en Koriander dus hoeft Jannick ze alleen vanavond nog op te sluiten.
In overleg hebben we nu geld bij elkaar gesprokkeld, Meli, Jannick, ik en Sabrina had 30 Euro in haar potje. Ze heeft beneden niet echt leuk speelgoed op wat duplo na. Nu koopt Meli de hele partij in een keer voor beneden. Het is van ons allen voor haar verjaardag want ook al is het maar een fractie van wat je in de winkel betaald toch nog een hele hoop. Dan gaat al dat speelgoed wat er nog is weg want dat is niks of ze is er te groot voor. Ze kan nu zo leuk spelen en we willen niet allemaal hetzelfde hebben want dan is er geen variatie. Dus beneden alles van Peppa, een groot huis met meubeltjes licht en geluid , vliegtuig, camper, speeltuin en nog heel veel meer. Ze heeft bij Jannick al de trein en nog wat dingen. Ze speelt bij mij met haar eigen Playmobil,en ik heb heel veel Duplo, Theresa heeft bij mij Lego en Playmobil. Ik weet dat ze ook voor Theresa wat dingen willen kopen. Theresa heeft een grote Schleichstal met niets erbij want de stal wil Mama niet (heeft ze van mij gekregen mag ze van mij ook mee nemen) maar ze heeft wel de paarden meegenomen. Dus Jannick wil voor haar voor bij hen dan weer wat Schleich kopen. Ze was altijd al zo, ik koop een houten poppenhuis zij kocht er ook eentje. Ik had een schoolbord zij koopt dezelfde. Dus ik deed de dingen weer weg want alles dubbel is ook onzinnig in 1 huis. Nu overleggen we wie wat koopt en heeft. Dus zijn ze bij mij kunnen ze spelen en zijn ze beneden hebben ze ook hun eigen speelgoed wat anders is dan bij mij.

Nicolette, Ik heb hier ook nog wat Schleich staan. Daar doe ik niks meer mee. Zal het opzoeken dan mogen Theresa en Sabrina het wel hebben. Kunnen wel wat afspreken als jullie naar Nederland komen. Xxx