Sneeuwstorm

Om 7 wakker van de wekker. De kinderen werden door Meli gedaan maar Jan had Theresa beloofd om mee te gaan naar school.Daarna is hij Sabrina met de auto gaan brengen. Geen doen met de kinderwagen. We hebben weer sneeuwstorm. Dat maakt het in de bergen nog gevaarlijker.De mensen luisteren niet . Afgelopen weekend 10 doden bij lawines en ze moesten meer dan 100x uitrukken voor lawines. Ik zie dan op Nederlandse sites staan geweldig al die nieuw sneeuw , ideale omstandigheden. Maar nee het zijn geen ideale omstandigheden het is zeer gevaarlijk. Dat had ik er ook onder gezet en dan zeggen ze smaken verschillen. Nederlanders zijn in ieder geval stront eigenwijs. Om 9 uur was de schoorsteenveger er. Dus alles is uitgeschakeld en niet echt warm in huis. De CV gaat pas vanmioddag weer aan maar dan maak ik de houtkachel wel aan.
Nog een filmpje van het schaatsen van de Nederlandse school. https://www.facebook.com/watch?v=640648323838272 en ook fotos .
Jessi was al gekomen en 5 minuten voor ze zouden wegrijden kreeg Meli bericht dat de zitting verplaatst werd wegens Corona. Nu is het op 7 April en dan is Jan jarig. Van de ene verjaardag op de andere .
Jannick kwam thuis en de alarmen gingen en hij ging weer. Massakarambolage bij St Martin. Hij komt thuis trekt zijn jas uit en de alarmen gingen weer.
Schneesturm: Karambolange auf der B320 bei St. Martin
Heute Vormittag ereignete sich auf der B320 eine Karambolage mit 4 Fahrzeugen. Um 10:36 alarmierte die Bereichsfeuerwehrzentrale die Feuerwehren St. Martin am Grimming, Mitterberg, Stein an der Enns und Gröbming, nachdem es sich laut Notruf um einen Busunfall mit 7 beteiligten PKW handelte. Bei Eintreffen der Feuerwehr wurden vier leicht verletzte Insassen bereits von Rotem Kreuz und Notarzt versorgt, die der Notarzt des Christophorus 14 wurde durch die Feuerwehr zum Unfallort gebracht. Die Einsatzkräfte sicherten die Unfallstelle ab und unterstützten die Bergung der Fahrzeuge. Die B320 war für die Dauer des rund anderthalb-stündigen Einsatzes komplett gesperrt.
Kurz danach erfolgte eine weitere Alarmierung für die FF Gröbming zur Bergung eines über die Böschung gestürzten PKW auf der B320.
Jannick was zo klaar bij het gerecht want hij gaat niet accoord. Dus nu wachten op een gerechtsafspraak-
Ik heb middageten gemaakt en samen met Jan gegeten, Meli heeft de CV aangemaakt want het was te koud in huis. We hadden al een houtkachel aangemaakt maar de wind maakt dat het zo koud is.
Geen dag om de deur uit te gaan.

Gefeliciteerd nog met meli haar verjaardag.