Nog een zeer warme dag

Oostenrijk, Donnersbachwald

Was vroeg wakker en uitgeslapen. Opgestaan douchen en ontbijten . Alles klaar gaan zetten voor een dagje Riesneralm dan ga je met de stoeltjesliften naar boven en op de top is oa een zwembad. Nog even broodjes maken met gebakken ei en klaar waren we. Daar aangekomen bleek het alleen van vrijdag tot maandag te zijn . Dan maar even een bakkie doen bij Danuta en Pim die er vlak na wonen. Dat was gezellig. Theresa was sip maar haar beloofd dat we naar de Puterersee zouden gaan. Dus daar aangekomen hadden we zelfs nog een parkeerplaats voor de deur. Ik houd niet zo van buitenwater en Theresa durfde er niet in te zwemmen. Uiteindelijk haar wel zo ver gekregen maar nee dat is het niet. Ze heeft wel heerlijk gespeeld in het water , we zaten ook lekker gelijk aan de waterkant- Soms kan ik Jan niet meer inschatten . hij zat ook gewoon aan de waterkant en Theresa had zo´n groot blas gevonden in het water van zo´n waterlelie. Ze was er al die tijd mee aaan het spelen- Ze gaat er mee naar Opa en zegt Opa je krijgt zonnebrand en wil om het te verkoelen het blad erop leggen. Dan reageert Jan uiterst agressief scheurt het blad van haar en zelfs ik die wat gewend is zat met open mond. Theresa helemaal in tranen. Ik heb Jan duidelijk gemaakt dat dit gedrag niet acceptabel is- Waarschijnlijk had hij wel spijt na het zien van het verdriet dat hij zo waar met haar in het water ging. Om 15 uur was ik het zat en zijn we terug gegaan . Theresa ging nog zelf een ijsje uitzoeken en van haar zakgeld betalen. Moest wel lachen want ze had een briefje van 5 euro maar na het kopen van het ijsje zei ze nu heb ik meer geld omdat ze nu allemaal munten heeft. Dus we hebben haar geprobeerd duidelijk te maken dat ze wel meer munten heeft maar dat ze minder geld heeft dan eerst met het papiertje. Maar dat is nog niet tastbaar voor haar geloof ik. Thuisgekomen was Jannick al thuis en het is vandaag alweer hun 3e trouwdag. Daarom komt Theresa vanavond bij ons slapen.

Heerlijk de Putterersee!!! Daar zullen we wat gezwommen hebben. En lekker warm water.