1e dag Skicursus Theresa

Oostenrijk, Stoderzinken

1e Dag Skicursus Theresa Kindergarten.
Montag 25.Jänner
Theresa heeft bij ons geslapen en ze werd om 5.45 wakker , even naar de toilet en dan nog even in bed tot 6.45. Om 8 waren we klaar en gingen we op weg naar Kornberger voor de aanmelding van Theresa . Allemaal gelukt dan nog skikousen voor Theresa gekocht, lekker warm en gelijk aangetrokken.
Om 9 uur moest iedereen er zijn en de skies werden in het busje van de skileraren en dan kwam de grote Postbus die speciaal voor de Kindergarten was.
Grappig de kinderhelmen werden boven hun hoofd aan de rail gehangen , hun tasjes op de plank. Dan werden op de helmen stickers met de namen geplakt .
Het was bij ons echt zeikweer maar boven sneeuwde het maar toen we boven kwamen was het al natte sneeuw en al snel hoosde het ook zo hoog dus regen 2000m.
De kinderlessen begonnen en even gekeken en dan zijn Jan en ik aan de chocolademelk en de Apfelstrüdel gegaan in de Rosemi Alm. We dachten dat het half 12 afgelopen was en gingen weer naar buiten maar het was 12 uur dus nog een half uur echt zeiknat geregend. Theresa heeft het naar haar zin gehad en wil morgen weer. Het is de hele week dus ze kan haar hart ophalen. We waren om 13 uur weer thuis.
Doordat het nu buiten niet zo koud is was het kil in huis bij thuiskomst dus eerst de houtkachel aangemaakt. Alle natte zooi uitgehangen kan het morgen weer aan. Het zou de rest van de week ander weer worden , zonnig en droog. Alles beter dan we vandaag hadden kou nat nevel en wind.
Theresa in haar pyama onder een deken op de bank, Opa en Oma ook in warme kleding op de bank met een warme koffie.Je wordt kouder van dat zeikweer dan van de minus temperaturen die we hadden.
Jannick had gebeld dat hij vanuit Stutgart onderweg naar Zurich is en die had volop zon en lekker weer. Hij belt nog als hij is aangekomen.
Ingrid komt vroeger thuis, ze werkt tot half 3 eigenlijk was het tot half 1 maar ze kon ruilen en nu werkt ze donderdag korter want dan vertrekken wij naar Wenen. Jammer want nu kunnen we de Kinderskirennen niet zien die vrijdag worden gehouden en waar ook een minirennen voor de hele kleintjes is.
Maar ja ik besef nu ook pas dat omdat Theresa skicursus heeft we toch pas weg kunnen als we terug zijn van de Stoderzinken. Dus gewoon alles klaar hebben staan en weg wanneer Ingrid thuis is gekomen.
Jan net naar zijn werk vertrokken , ik de houtkachel beneden ook maar aangemaakt daar was het ook kil in huis. Tja is nu plus 5 graden buiten.