Berg en dalwind

Oostenrijk, Liezen

Vrijdag 27 april
Vanmorgen naar Liezen. Het was Kundentag bij XXXL Liezen Dat was uiteraard weer gratis eten. We hadden zwijnenmedaillons met championsaus en spätzel. Een superkokosmakroon na, glaasje Prosecco erbij en nog een ander drankje naar keuze. Dat doen ze in Nederland niet bij de warenhuizen. Het was ook uitverkoop en vlooienmarkt, Jan heeft een bureaustoel voor 5 euro. Even rond gekeken en ideeën opdoen. Ik heb nog wat foto’s gemaakt , het uitzicht is prima, wel anders dan in Pruggern.
Ik ben naar de bakkers in Gröbming geweest om te kijken of ze tompoezen konden maken. Maar nee, nu ga ik het zelf maar proberen te maken. We ontbijten altijd op Koninginnedag met oranje tompoezen. Dat kregen we in ons hotel bij het ontbijt na onze huwelijksdag.
Iets meer werk en weet nog niet of het gaat lukken.
Ik hoorde net van Kirsten dat Randy sinds gisteren weer thuis is. Ongelooflijk maar waar.
Jannick is direkt uit school met een schoolgenoot meegereden naar Murau. Hij blijft dus het hele weekend bij Katja. Dan rijdt hij zondagavond ook weer mee terug.
Ze konden nu weer over de Sölkpass rijden, scheelt veel tijd.
Het is nog steeds super weer en we hebben nu berg en dalwind. normaal pas in juli. Maar doordat het nu al zo lang warm is zijn de berghangen al opgewarmd en die warmte komt met de koude luchtstroom in aanraking en dan krijgen we wind in de dalen. Dat is aangenaam met deze warmte.