Zanglhof

Oostenrijk, Lannach

Een beetje onrustige nacht rondom 1 uur wilde Theresa uit bed stappen maar het bed was een beetje hoger dan thuis dus boem en ze moest huilen. Snel bij Opa en Oma in bed en verder slapen. Maar Theresa ligt bij vorkeur onderste boven of dwars en ondanks het brede bed niet altijd fijn. Vanmorgen sliep ze nog en moest ze wakker worden. Met de luiken voor de ramen was het ook nog lekker donker. Dus eerst de luiken een stukje open getrokken. Dan na het douchen en aankleden naar beneden om te ontbijten. Het meisje van de eigenaar was ook al beneden dus Theresa was met moeite te bewegen om iets te eten. Nadat ze naar ons inzicht dat genoeg had gedaan mocht ze weer gaan spelen met Aurelia. Het is een mooi hotel, een prachtig verbouwde boerderij waar ze tot vorig jaar in de stallen eronder nog koeien hadden.Nu bewerken ze alleen nog het land en hebben geen dieren meer. Prachtige omgeving, vriendelijke mensen en nog goedkoop ook met 49 Euro voor de kamer en 5 Euro pp voor het ontbijt. Dan was het toch echt tijd om afscheid te nemen en de auto in te pakken.Theresa moest huilen want die wilde dat Aurelia mee ging.Wij haar toch verteld dat die toch echt bij haar papa en mama wilde blijven. Na het festijn van vorig jaar toen we geen parkeerplaats bij de Messe Graz konden vinden en dan heel dichtbij speciaal tijdelijk een parkeerterrein ervoor gemaakt. Daar reden we nu in een keer heen en omdat we vroeg waren ook lekker voor aan bij de in en uitgang.Het was mooi en warm weer dus de jassen konden in de auto blijven. Het was nog heel stil op de Messe dus we konden snel overal voorbij en ook op de kermis die er bij was lekker rustig. Theresa vond het geweldig om in een tractor te zitten en helemaal niet leuk toen we van de kermis weer naar binnen gingen. We waren al voorbij Jannick geweest en we kwamen binnen en Theresa wist feillos waar Papa was. We hadden ondertussen een heerlijk ijsje toen we weer bij Papa kwamen om hem dag te zeggen. Dan weer naar de uitgang waar ik met mijn bonnetjes van de krant nog even kaasbroodjes ging halen. Als ik geen vrijkaartjes van Jannick had gekregen had ik ook met korting van de krant kunnen gaan. We reden Graz uit en het werd steeds donkerder en somber. en bij Bruck an der Muhr hoosde het. Bij Liezen knapte het weer op en konden we in de zon toch nog wat inkopen doen. Dan naar huis en ook daar was het droog. Theresa kon bijna niet wachten tot we klaar waren met uitpakken.Want we hadden op de vrijmarkt dvd´s gekocht van Lars de ijsbeer en kinderen voor kinderen. Helaas waren er geen Nederlandse kinderboeken en ook verder geen Nederlandse dvd´s. Nu zit ze dus heerlijk naar Lars de kleine Ijsbeer te kijken. Later ging ze kinderen voor kinderen kijken dat is een echte knaller dus na K3 wordt het nu kinderen voor kinderen .