Zondag maar geen zon

Vanmorgen werden we om 6 uur gewekt door de muziek. Ze stonden voor de deur en brachten ons een serenade. Dat kost uiteraard wat, ik geef dan 10 Euro voor de muziekvereniging. Het is een 1 mei traditie maar omdat ze niet de hele gemeente kunnen doen gaat het in gedeeltes en verspreid over meerdere dagen. Er zijn meerdere muziekgroepen onderweg. Het was koud en nat.
Daarna nog echt even in bed gekropen al was het maar om warm te worden. Jan heeft vanaf het balkon gekeken.
Ik had weer diarree en liep het eerste uur na wakker worden leeg. Ondertussen de oven aan gemaakt voor de broodjes. koffie gemaakt en ontbijten.
Gisteravond werd Walter onze buurman met de ambulance afgevoerd. Ingrid zei ons jullie hebben waarschijnlijk enige dagen rust en stilte want zij had het gezien. Walter moet altijd wat doen houdt zich niet aan Ruhezeiten en ondanks dat hij al een Schlaganfall gehad heeft staat hij gewoon zo op zijn dak. Als de zon doorkomt en wij een deur openen komt meestal het geluid ons tegemoed want hij moet altijd iets doen. Grasmaaien, houtzagen, tegels snijden of verzin het maar.
Hij mag van mij nog jaren leven maar soms is het fijn als hij even niets kan doen. Maar mocht hij bv al weer thuis zijn dan gaat hij vast en zeker maandag weer aan het werk. Helaas hebben we geen mooi weer maar regent het en is het koud en we kijken weer tegen de besneeuwde bergen aan die eigenlijk al groen waren. Er wordt gezegd dat de sneeuw zeer laag kan komen voor mij mag het boven blijven.
Jan is al de hele dag bezig met de nieuwe apparatuur die we op de rommelmarkt hebben meegenomen. Ik luister en kijk muziek en lees ondertussen.
Foto van de serenadebij de buren want ze waren al bij ons voor ik mijn ogen open had en ik dacht niet gelijk aan een foto.