Dagje Salzburg

Oostenrijk, Salzburg

Vanmorgen eerstkoffie drinken met Jannick daarna douchen aankleden ontbijten , Theresa ging dat beneden doen en toen we allemaal klaar waren op weg naar Salzburg. Het werbericht was zeer goed voor Salzburg. In de morgen nog zwaar bewolkt in de middag zon en steeds warmer tot in de avond de lucht helemaal blauw zou zijn. Jannick reed ons helemaal tot aan het centrum aan de achterzijde van Festung Hohensalzburg.Daar was het ook niet duur parkeren maximaal 10 euro voor een hele dag. We zijn op ons gemak naar de Festung gaan wandelen en bij de Festungsbahn aangekomen stond daar een rij dat ging duren voor je kaartjes had. Zegt Jannick even kijken en pakt zijn telefoon en binnen een minuut had hij de toegangskaarten op zijn telefoon. We marcheerden de hele rij voorbij konden naar binnen bij de inlaat zegt de portier tegen Ingrid daar is de lift omdat Sabrina in de wagen zat dus wij met de lift stappen uit voor de deur van de Festbahn die net stopte en zo naar binnen. Sneller kon niet. We hebben heel veel gezien maar ook al was ik er al verschillende malen alles gezien heb ik nog steeds niet. We wilden eigenlijk bij onze favoriete Chinees gaan eten daar zit er nog wel een maar nu ala card eten en geen buffet meer en de prijzen ook flink hoger. Dus een straatje verder werd het de Macdonald. Was wel fijn dat ik even kon zitten want mijn rug voelde ik behoorlijk. Dan weer naar de autu gaan wandelen door Salzburg heen ondanks dat het meeste dicht was enorm druk.Dan naar het ziekenhuis waar we hoopten op een parkeerplaats bij de Brauerei maar helaas. We moesten dus naar de parkeergarage van het ziekenhuis die inderdaad zowat leeg was maar met 3 euro per uur ook aardig aan de prijs vooral omdat het aan de buitenkant ligt en je nog een eind moet lopen en ook terug je dus al snel aan een flink bedrag zit.
Dan bij Jan aangekomen die het een stuk beter gaat. Hij had weer praatjes en weer kleur en was aardig bij de wereld. Er hing een lijst met wat er in ging aan vocht en wat eruit komt. Volgens Jannick aardig in evenwicht. Hij krijgt nu behalve zijn normale eten ook calorierijk voedingsdrankjes. Geprobeerd om aan nieuws te komen en dat is niet gelukt. Morgen om 13 uur bellen dan hopelijk een arts te pakken krijgen. Dan weer op weg naar huis en lopende naar de auto was het erg warm en nog altijd 32 graden in de zon. Theresa is met mij mee naar boven, Jannick ging nog eruit naar ?? en Ingrid ging met Sabrina ik denk snel naar bed. Sabrina was de hele dag wakker had geen enkele aanval en had het erg naar haar zin. Theresa zat vlak voor haar terwijl Sabrina in de kinderwagen zat. Sabrina schopt raakt Theresa met haar blote voet onder de bril van Theresa precies met haar nagel in haar ooghoek. Brullen. Zusjes zijn niet altijd leuk.
Dan eerst de katten verzorgd, schone bakken en eten en water.
Zo ook maar eens een kop koffie maken voor mezelf.

Opnieuw de beelden van Genua van die instorting raar dat we daar vorig jaar overheen zijn gegaan. Als je over dit soort dingen gaat nadenken stap je niet meer in de auto-

Goed te horen dat het weer beter gaat met Jan. Een paar keer p/d komen jullie wel langs in mijn gedachten. Lieve knuffels ❤️