Dag 4, een geslaagde dag

Oostenrijk, Gamlitz

Vanmorgen wakker van de zon , een beetje ontbijt tv en dan wilde ik douchen. Na ongeveer een kwartier nog geen warm water en dan maar snel mijn kop onder het koude water en gefatsoeneerd. Jan gaat en die kreeg eerst ook koud maar dan warm water. Tja ik had mij al aangekleed. Dan tegen half 8 ontbijten en dat is een feest hier. Daarna zijn Jan en ik gelijk naar beneden gaan wandelen naar Gamlitz. Ik had daar verschillende kapperszaken gezien en zowaar eentje was open. Ik kon gelijk gaan zitten en ben zeer naar tevredenheid geknipt en dit keer in meerdere laagjes dus echt goed. Dan 60 Euro armer de deur uit maar wel blij.
Dan een stukje gewandeld en ik wilde nog wat water meenemen en zie daar was niet alleen een Spar maar ook een apotheek dus nu een pakje paracetamol .
Dan naar een terras gegaan en daar groeide de groep ook weer aan. Heerlijk koffie gedronken en ijs gegeten. De anderen waren wel naar beneden gewandeld maar gingen met een taxi terug. Jan en ik hadden besloten om te gaan wandelen en we waren eerder boven dan zij met een taxi. We konden gelijk naar de eetzaal en we kregen fritatensuppe wat wel lekker was want we hadden erg gezweet . Dan een salade met aardappelsalade en daarbij Reisfleisch met saus . Ik heb mij tegoed gedaan eaan mijn eigen en de salade van Jan en het reisfleisch overgeslagen. Wel geproefd van Jan en het smaakte wel. Dan kregen we ijs toe. Daarna een poosje op de kamer en dan naar het zwembad. Ik heb heerlijk en lang gezwommen , Jan houdt het bij toekijken. Gezellig met een van de mannen die ook zwom kwekken want die komt uit Sankt Martin bij ons. Karl is een gezellige prater.
Dan een poosje in de zon en dan was het toch weer tijd om te gaan. Nog even alle natte zooi uitgehangen en dan was het weer tijd om te gaan eten.
Er was een voorstel of we konden met een bus naar de Mureck naar de scheepsmolen en daarna naar een kerk in Sankt Veit en dan nog naar een oliemolen. Of we konden naar de Buschenschank met eten en drinken. Rara wat kreeg de meeste stemmen.
Weet ieman hoe dat beestje heet ? er vliegen er hier honderden van .
Het avondeten, we kregen Käferbohnensuppe en daarna Scheiterhaufen met Marillen saus.
Dan weer tijd voor ons zelf. Het is nog steeds 28 graden.

Phegeavlinder. Ook wel Melkdrupje genoemd. Een dagactieve nachtvlinder.