Dagje Dampflok

Oostenrijk, Tamsweg

We waren op tijd eruit en ik snel met Jan wat broodjes gehaald en geld. Om half 10 gingen we op weg over de Sölkpass en hoewel het hersteld is. Kan je goed zien hoe erg het geweest is, maar dat was nog niets toen we aan de andere zijde aankwamen de Schöderkant. De tranen schoten in mijn ogen. Ondanks dat het geruimd is kunnen wij ons voorstellen hoe het was. Wij zijn aan onze kant de Kleinsölk nog niet vergeten. Het heeft tijd nodig om weer iets te worden.
We kwamen op het station in Murau aan en op het bord stond Dampflok uitverkocht. UHHHHHHHHHHH dus ik naar het loket en aan de man gevraagd of wij toevallig op de lijst stonden want ik had gisteravond nog een mail gestuurd vanmorgen gekeken en niets. De goede man zei ach het gaat nog wel en we mochten mee. Dus de kaartjes betaald en we zijn wat in het centrum gaan rondkijken en dan weer terug naar de trein. Theresa wist nog van de vorige keer dat je om een kleurplaat kon vragen en kleurtjes dus die ging ze vragen aan het loket en ja hoor ze kwamen samen terug Bo en Theresa. Dan zei Nina oh dat wil ik ook dus is Theresa ook met haar gaan vragen en met succes.We hadden prima plaatsen en bij elkaar. Dan boemelend richting Tamsweg met een stop in Stadl an der Mur. In Tamsweg zijn we ijs gaan eten en ik zag dat bij Vögele uitverkoop was dus even kijken. Het is sinds vandaag definitief de laatste winkels van Vögele gaan ook dicht. Ik zag wat leuke kleding voor Theresa dus Ingrid gebeld en gevraagd of ze iets nodig had. Dus met 2 herfst/winterbroeken , een legging met Anna en Elsa, en 2 langarm shirts alles samen voor 18 Euro. Nina en Bo hadden allebei een tas uitgezocht. Dan was het heel snel terug naar de trein en weer terug in omgekeerde volgorde. Dan met de auto weer terug over de Sölkpass. We waren tegen achten weer thuis. Alles uitpakken en Theresa bleef bij ons even later kwam Mama en die heeft alle kleding goedgekeurd.
Het was een zeer hete dag en ook de avond is nog zeer warm.

Dampfbummelzug Murtalbahn
Eine Fahrt mit dem Dampfbummelzug der Murtalbahn bietet die wunderbare Möglichkeit, Eisenbahn-Nostalgie in einer einzigartigen Landschaft zu erfahren. So verläuft die Schmalspurstrecke romantisch entlang des Oberlaufs Mur - eine Landschaft, die jeden Fahrgast mit ihren Reizen verzaubert.