Allerseelen

Mittwoche 2.November
De dag begon super mooi zonnig en de temperatuur ging ras omhoog. Helaas om 11 uur trok het dicht , donkere wolken en de temperatuur zakte flink. Af en toe wat spetters. Er wordt veel regen en sneeuw tot laag verwacht.
Ik was vannacht niet lekker, ik had gisteravond al vage hoofdpijn en vannacht heel erg. Bleef doezelen tot 9 uur en toen dacht ik met schrik dat ik een afspraak had bij de bank. Dus alles snel snel snel en bij de bank aangekomen was het morgen. Jan zei ik moet ook even langs het gemeentehuis en die was ook dicht vandaag. En hij had zelf nog gezegd dat het dicht zou zijn tot de 3e dus we waren allebei een dag te vroeg. Ouderdom? Dus morgen nog een keer maar hopelijk zonder haasten.
Het ongeluk waar Jannick gisteravond voor moest uitrukken is dodelijk afgelopen voor de man. Het was zo erg dat niet iedereen het bergen van de man kon doen. Jannick dus wel heeft helaas ook al veel ervaring. Op een weg waar je 80km per uur mag en waarschijnlijk veel te hard gereden.

FATALER UNFALL – LENKER TOT
31. November, Liezen. In den Abendstunden zu Allerheiligen kommt es auf der B320, Höhe Diemlern, im Gemeindegebiet von Mitterberg-St. Martin zu einem tragischen Verkehrsunfall. Ein Pkw-Lenker kommt von der Fahrbahn ab, rammt dabei einen Baum und stürzt über eine etwa fünf Meter hohe Straßenböschung. Binnen weniger Minuten eilen die freiwilligen Feuerwehren St. Martin und Gröbming zur Hilfe. Vergeblich. Für den Lenker kann jede Hilfe zu spät.
Die Einsatzkräfte sichern die Unfallstelle ab und bauen den Brandschutz auf, ehe sie den Eingeklemmten mittels hydraulischem Rettungsgerät aus dem Wrack bergen; der PKW und die Wrackteile werden mittels Kran geborgen.
Fotos: BFV Liezen

Eind van de morgen belde Ingrid dat ze niet op tijd zou zijn om Theresa te gaan halen dus dat is Jan gaan doen. Met Ingrid en baby gaat het nog steeds goed nu maandag weer naar Rottenmann.
Theresa ontdekte in haar poppenhuis de zwarte piet en sinterklaas met paard. Helemaal blij ze heeft urenlang gespeeld. Toen ontdekte ze in haar boekenkast de sinterklaasboeken dus lezen en voorlezen en ze was helemaal in haar element. Ze heeft een tekening gemaakt een koppoter maar duidelijk een zwarte piet , ze wilde ook een sinterklaas maken maar verder dan een rode vlek kwam ze niet. Het is al meer dan haar vader op die leeftijd.
Eind van de middag kwam Ingrid even een bakkie doen en dan wilde Theresa toch wel met Mama mee naar beneden.