Guur weer en toch een happy day.

Dienstag 4.Oktober
Dierendag
Eigenlijk is het voor die 2 van ons elke dag dierendag. Vanmorgen was het koud en winderig en dat nodigt uit om wat langer in bed te blijven, ontbijt tv aan maar dan toch om 9 uur eruit. Het is vandaag guur en met de 11 graden die het bereikt heeft niet lekker. Dus eind van de morgen de houtkachel aangemaakt en het is nu heerlijk warm bij ons. Net gekeken en het blok hout is nog niet eens opgebrand en het is al na drieen. Straks gaat de gewone verwarming weer aan en dan zou het te heet worden als ik er nog wat bij leg dus die laat ik langzaam aan uit gaan.
Vanmorgen heeft Jan kleine klusjes voor me gedaan, de lijstjes voor de nieuwkomers alvast opgehangen in het trappenhuis, de tekening die Ruud gemaakt heeft aan de wand gehangen en het blad in de kast gemaakt die als tafel dient voor de kinders. Dan middageten wat al klaar was want gisteren heel veel vlees gemaakt, van de restanten gehakt gedraaid en gebakken , van het spek de ribbetjes afgehaald en gebakken en tegelijker tijd alvast Schweinebraten voor morgen gebraden. De ribbetjes heb ik gegeten vind Jan niet lekker die houdt niet van kluiven. Dus hij mocht het gehakt en zelfs voor vanavond voor bij zijn broodjes ook nog.
Dan kwam Danielle met het bankje en de boeken. Het bankje is helemaal perfect voor de tafel bij de kast en de plastik stoeltjes zijn al verbannen. De boeken zijn echt heel oud en ik kan daar zo van genieten. Ook al zijn het kinderboeken ik lees het toch ook nog graag. Beetje kinds gebleven. Jan moest gaan werken en Danielle ook gelijk weg want haar auto stond voor die van Jan. Daarna het bankje met de stofzuiger uitgezogen en doek er over. Alles uitpakken en een plaats geven.
Theresa kwam net boven en was helemaal blij, eerst om haar tafeltje en bankje dan om de verrassingseieren die ze zag liggen. Een aantal boeken staan al in haar boekenkastje en alle boeken voor oudere kinderen staan hoger op de planken in de kinderkast. Nadat ze een ei mocht openen mocht ik het poppetje van Frozen in elkaar zetten en werd de chocolade genuttigd. De andere moet ze bewaren .Het kikkerkussentje heb ik vanmiddag tusen de spullen die Ingrid van de zolder haalde uitgevist. Die heeft nu alles van de kinderwagen naar beneden gebracht om schoon te maken en te wassen.
Ze wilde gelijk op haar bankje zitten en aan de tafel in de kast tekenen. Dus we hebben het niet voor niets gemaakt. In het bankje passen alle verkleedkleren met hoofddeksels . Dus de kist kan ik nu in de hal voor winterspullen gebruiken zoals mutsen sjaals en handschoenen en wat ik daar even kwijt moet. Zag nu wel dat er ook licht moet komen in de kast. Zo blijft er toch iets te doen.
Aan de achterzijde van het massief houten bankje is een licht stuk hout(ik noem het altijd triplex maar geen idee of het ook zo heet) Daar wil ik iets op gaan schilderen. Dus ik heb weer iets te doen.
Er zijn echt boeken bij waar ik helemaal sentimenteel en blij van word. Jeugdsentiment en ik had vroeger veel van die boeken van mijn moeder . Maar na de waterschade door het dak kon ik die allemaal weg gooien. Ik dacht onvervangbaar maar nu heb ik enige terug. Dus Danielle je hebt mij en Theresa heel blij gemaakt.
Maar niet alleen met de spullen ook met jouw bezoek. Kort en krachtig.

Ziet er leuk uit zo!

Annemarieke 2016-10-04 16:57:18

Fijn dat jullie er blij mee zijn. Ik vond het ook leuk om jullie weer eens te zien . Liefs, Danielle