Shoppen in Liezen

Oostenrijk, Kleinsölk

Het was eerst mistig en wat regen maar niet meer zo veel als gisteren dan kwam de zon. Je moest goed uitkijken als je buiten loopt want er zijn her en der ijsvlakken. Jan moest vandaag eerst vroeg werken en later in de middag dus hij is eerst naar huis gekomen en dan zijn we samen naar Liezen gegaan. Ik had nog tegoedbonnen van de XXXL Lutz en er was een super aanbieding van een lamp. Die wilde ik kopen voor de keuken. Dat is gelukt duurt alleen 4 weken voor hij er is. Dan naar de sportschool en mijn luie spieren weer aan het werk gezet. Dan snel naar huis ,omkleden en dan naar Ramsau want om 17 uur was de bespreking van de tour de Ramsau. Die gaat door alleen erg veel aanpassingen want de enorme regenval heeft veel schade aan de sneeuwlagen toegebracht. Om 18 uur startte de sprint en Jannick moest bijna als laatste aan de start met startnummer 68. Maar hij heeft een super wedstrijd gelopen en heeft een goede tijd gezet onder de 5 minuten dus hij zal redelijk voorin geeindigd zijn. We dachten zelf 4.55. Het is een erg sterk deelnemersveld met een Kazachstaanse atletengroep, oud worldcup atleten, oa Botwinov en ook Andi Goldberger is gestart. Ik zie dan altijd die reclame voor me waarin hij droomt dat hij zijn wereldcup kristallenbol op de rommelmarkt verkocht heeft en dan in zijn bed wakker wordt , daar moet ik altijd om lachen en hij heeft zo,n typische stem die ik dan ook overal herken. Ik heb Jannick de laatste jaren niet zo goed een sprint zien lopen. Hij kwam zo hard voorbij en over de finsh dat ik hem niet eens kon fotograferen. Dus een veel betere start dan vorig jaar van de tour. Hopen dat hij de maraton morgen ook goed loopt. De maraton is terug gebracht naar 3 rondes van 6 km dus 18 km ipv 25 km. Het is wel de langste afstand die start want de anderen zijn n og meer ingekort. Zo als het er nu uit ziet gaat de bergloop in zijn geheel door maar omdat er morgen regen en mischien op de hoogste punten sneeuw valt (vanaf 1200 m) verwachten ze weten ze het nog niet zeker. Dus je moet uit alle wedstrijden gelijk halen wat er in zit. Er zijn ook staffelwedstrijden, vandaag liep Ronald van Schaik de sprint voor de staffel, morgen loopt Haje de maraton en zondag loopt Carolien de bergloop. Eigenlijk zou de broer van Haje lopen maar die is er niet dus loopt Ronald onder zijn naam. Ronald is hier voor de trainercursus. Reini wilde hem graag hebben als lanlaufleraar maar dat kan niet met school geloof ik. Ja Jorran , Reini heeft naar jou gevraagd of je niet in de buurt was en kon komen lesgeven. Dus je kan nog steeds terecht. Jannick loopt dus de gehele tour zelf. Vanavond is Judith een vriendin van Jannick in de buurt en als het goed is komt ze ook slapen. Hij is denk ik eerst met haar mee naar haar oudelijk huis want ze komt oorspronkelijk uit Gröbming. Ze woont niet echt in de buurt dus het is altijd leuk om weer bij te praten.