Dagje Matthias en Sabrina´s grote triomf

Vanmorgen kwam Jannick Sabrina brengen. Theresa sliep nog.. Sabrina wilde gelijk ontbijten dus dat maar gemaakt en gelijk voor mezelf. Ik had gisteravond gedoucht dus ik kon vanmorgen overslaan. Sabrina vermaakt zichzelf met de tiptoi. Half 9 en Theresa slaapt nog. Als ze om 9 nog slaapt maak ik haar wakker want Matthias komt om 10 uur. Het is alweer een strak blauwe lucht en nu nog geen wind. Komt vaak pas rond het middaguur. Ik heb overal gezocht naar een wegwerp bbqtje maar nergens verkrijgbaar. Zo nog een keer kijken bij Letmaier. Die hadden niets en als je in het weekend wil klussen heb je pech want ze gaan nu op zaterdag dicht. Dan met Jan even snel naar de Do it en die dachten dat ze er nog eentje hadden maar die was ook al weg. Ik vroeg of ze toevallig kartouches hadden en ze zei ja. En ik nog gevraagd de grote en ja. Happy happy en nog eens happy de bbq kan mee op vakantie. En we konden buiten in de tuin bbqen. In de morgen verder met Jan de tentdelen die al in huis waren toen we er kwamen wonen uitgezocht en geprobeerd om ze in elkaar te zetten. Maar we konden geen hele tent ervan maken. Dus nu een grote berg met allemaal verschillende tentdelen die er super uitzien maar geen eentje compleet. Dat ruimt op in de kelder. Dan hebben we de bbq aangestoken en ik heb gegrild en de meute eten. We werden stapelgek van de wespen. Echt tientallen , We zijn er zonder gestoken te worden doorgekomen.
Sabrina loopt de hele dag in haar badpakje en als we denken ze moet plassen vragen we het en als we zien dat ze het ergens in een hoekje wil doen roepen we gelijk KLO!!!!!!!!!!!!!!! .Dan gaat ze braaf maar er komt niet echt wat. Vanmiddag had ze al een paar maal gevraagd of ze een luier aan mocht en wij nee je bent een groot meisje. Dan vroeg ze steeds dat ze op de Klo wilde dus Jan had haar al 3x erop gezet en als we vragen ben je klaar NEEEEEEEE. Ze zingt een heel repertoire en ineens riep ze ik ben klaar. Ik kwam in de gang en het geurde goed maar dat zegt niets bij haar want ze kan behoorlijk poepies laten. Met een triomfantelijk gezich Oma ik ben klaar en er lag een ongelooflijke hoop in de wc. Oma trots , Opa trots haar een beloning gegeven en ze mocht mama bellen. Die ook helemaal verwonderd was en erg trots op Sabrina. Papa kwam thuis en die kwam ook boven eten. Die mocht ze het ook vertellen en ook Papa was trots op haar en dat glunderende gezicht. Een grote stap vooruit voor ons allemaal. We gaan nu gewoon dapper door en misschien gaat het helemaal lukken om het deze zomer voor elkaar te krijgen. Met dit super warme weer laten we haar vanaf het opstaan tot ze naar bed gaat zonder luier. We hebben haar zelfs in de auto vandaag meegenomen zonder eentje. Het was zo heet in de middag dat we na het opruimen en het eten naar binnen waren gegaan en Theresa en Matthias liggen dan naast elkaar te praten. Dat hebben ze dan ook volgehouden tot Jannick thuis kwam en we gingen avondeten. Ik had de bbq restanten, nog een stokbrood en crackers en pannekoeken voor de kinderen. Ik had vers fruit bramen en aardbeien en nog wat ananas. Sabrina at een pannenkoek met stroop en bramen en aardbeien dan was ze klaar en zei nog een Oma en die at ze in dezelfde samenstelling weer helemaal op. Dan zijn Jannick , ik en Theresa Matthias naar huis gaan brengen . Maria vroeg of we koffie wilden drinken en ja dat wilden we wel. Dus buiten voor de deur heerlijk in de avondzon gezeten. We hebben haar niet te lang opgehouden want ze moest nog gaan bakken voor de markt morgen in Schladming.
Thuisgekomen kwam ook Meli thuis en mocht Sabrina weer vertellen en ook Meli helemaal trots en dat glunderen van Sabrina.
Morgen weer een dag en doordat ik woensdag niet naar Christine was moet ik morgen. Dus niet te laat naar bed.

Wanneer ga jij op vakantie de kinderen gaan toch met jullie mee

Erna 2022-08-11 22:06:34

Super gedaan Sabrina, echt geweldig, ga zo door