wat eten we vandaag

Oostenrijk, Ramsau am Dachstein

Het is nog steeds wennen dat ik niet alles wat ik normaal gebruikte met koken hier niet kan kopen. Ik neem overal folders en boekjes met recepten mee.
Witlof eten we graag maar kunnen we alleen bij de Lidl kopen. Dus vorige week in liezen geweest en dan gelijk bij de Lidl witlof meegemomen. Lekker met ham en kaas en wat frietes erbij.Jannick wilde graag ij erna dus ik heb ijskoffieijsjes gemaakt. IJskoffie is ook alleen in de zomermaanden te krijgen.
Hier eten ze witlof meestal als salade.
Zaterdag is meestal pizza dag.Die kunnen we in alle soorten en maten krijgen. Met een lekkere panna contata erna. dat zijn een soort roompuddinkjes.Zondag hebben we bloemkool met kaasaus gegeten en dan aardappel puffers erbij.Dat zijn een soort platte aardappelkoeken.Bloemkool is er altijd wel.een lekkere varkenssnitzel erbij. Ik had tiramisu taart gemaakt voor bij de koffie dus geen toetje .
Vandaag heb ik stamppot gemaakt van chinese kool, winterwortel en aardappel.
Braadworst daarbij en geen toetje.
Kant en klare groenten zijn er ook niet en het vlees assortiment is ook beperkt.
Geen sla of rundervinkjes of hamburgers.
Ook bij het vlees is kant en klaar niet zo heel veel. Ik kook graag indisch maar dan moet ik het echt uit Nederland meebrengen.

Jannicks wapen gaat nu echt komen, de douane heeft de goedkeuring afgegeven.
Nu wachten op de post die het bij de wapenhandelaar moet bezorgen.

Jannick had vandaag alweer een aanvaring met zijn trainer. Donderdag had hij opgegeven dat ze vandaag zouden gaan lopen en haltraining. maar om half 2 belt hij dam om 2 uur klaarstaan , we gaan eerst rollen. voor de meeste atleten geen probleem die hebben alles in hun kast staan bij het heim. maar Jannick heeft geen kast in het heim en moet altijd alles van huis meenemen.
Dus geen rolskispullen. Dus hij kreeg de volle lading over zich heen. Ook zijn kleding was niet goed genoeg , hij had lange broek, was hier vanmorgen slecht weer en koud. maar volgens de trainer voor vandaag fout.
Jannick moet altijd alles van huis meenemen en als het dan plotsklaps veranderd is dat een probleem. Van 1 van de andere atleten werd vandaag zijn bril van 190 euro gestolen, hij moest hem neerleggen van de trainer en is hem dus nu kwijt. Dus spullen meenemen en ergens laten liggen is geen optie. Vorig jaar Jannicks hartslagband zo gestolen.
Jannicks Polar moest terug naar Polar er zat vocht in?? In een horloge van 380 euro die waterdicht behoort te zijn.
Was nog geen batterij vervangen.
Kosten 120 euro. Ik vind dat eigelijk geen stijl het behoort niet te kunnen.
Maar we zullen wel moeten betalen want een andere is ook geen optie.