Jedermann triathlon

Oostenrijk, Steiermark

Zaterdag
Jedermann triathlon , het water was maar hooguit 19 graden maar we mochten niet in neopreen zwemmen. Tijdens zwemmen weer mijn tape eraf , Trek ik mijn fietsschoen sluitband kapot. Maar het fietsen ging veel beter dan vorig jaar. Lopen was erg pijnlijk zonder tape maar ik heb de triathlon uitgelopen. Het was 400 meter zwemmen, 14 km fietsen en 6 km lopen. Ik heb een eindtijd van 1.17. Ik was 40e in het algemeen klassement en ik geloof 15e in mijn klasse. Met Felix Waldhuber als echte winnaar, niemand komt bij hem in de buurt. Maar ja hij is wereld kampioen. Ik zat 21 minuten achter hem kan je nagaan hoe hard hij gaat. Na de eerste ronde fietsen had hij al een voorsprong van ruim 2 minuten op de nummer 2 en ik geloof dat hij met een 5 minuten voorsprong als het niet meer was gefinisht is. Hij kan alles , zwemmen, lopen en fietsen. Maar ik ben hem dit jaar al een paar keer de baas geweest met biatlon. Want ook daar is hij erg goed in.
Ulla deed samen met Iris en haar moeder de triatlon als staffel. Moeder zwemmen, Iris fietsen en Ulla hardlopen. De Waldhubers zijn een sportieve familie. Wolfgang is de broer van Willi en dat is de vader van Ulla en Felix. Iris is de dochter van Wolfgang. Iris loopt de Worldcup biatlon, haar vriend is ook biatleet, Ulla is talent biatlete van de ÖSV en dat is Felix ook.
Uiteraard allemaal in het Steirisch Kader. Ik ben dit jaar de 2e best biatleet van de jongens in het Steirisch Kader. Komt omdat ik in de Oostenrijkse een podiumplaats heb behaald. David Komatch heeft dat niet en ik ben dus nog voor hem geëindigd. Hoewel hij tot de beste van de ÖSV behoord.Er zijn nu veel Steirische talenten van luchtwapen naar KK gegaan en die hopen allemaal op een plaats. Maar ik heb hem weer komend seizoen.