De dag was weer zo om.

Lekker alles op mijn gemak , Sabrina kwam en nadat Ingrid terug was zijn we eerst koffie gaan drinken, Dan is Ingrid met Sabrina gegaan en ben ik pas gaan douchen. Omdat ik gisteravond al de gulash gemaakt had hoefde ik het alleen nog een poosje te laten pruttelen. Broodjes erbij gebakken en het middageten ook weer klaar. Pas rondom het middaguur kwam de zon maar de temperaturen zijn warm- Na het middageten kwam Theresa vragen Oma mag ik nog een keer met het spelletje van gisteren. Dus dat mocht en ze ging met Scula aan de gang. Ze vindt het geweldig en het meeste gaat haar goed en snel af. Moet ook wel want het is groep 1. Rekenen met getallen en reeksen hebben we gedaan. Ze heeft soms wat moeite niet met het rekenen maar met de getallen in het Nederlands bij 14 zegt ze dan veertig maar het gaat nu al een stuk beter. Bij twijfel vraag ik doe het maar in het Duits en dan is het altijd goed . Met vormen kleuren en puzzels geen enkel probleem. Ben over onze eerste les niet ontevreden.
Nu is ze omkleden want ze moet naar haar zwemles dan komt Sabrina weer een paar uurtjes bij mij.
Die had het enorm naar haar zin en het gaat haar weer beter en ze had geen enkele aanval bij ons. Tot onze verbazing kwam Fiep en die wilde bij Sabrina liggen. Nou die kon haar geluk niet op want de katten vindt ze geweldig- Dus ze kreeg geen genoeg van aai aai en de staart was het helemaal wel goed opgelet dat ze hem geen pijn deed. Fiep had enorme belangstelling voor Ingrid toen ze zwanger was van Sabrina en de belangstelling voor Sabrina is gebleven. Hij gaat mormaal kinderen uit de weg .
Ze moest onvoorzien ook nog langer blijven want er was schijnbaar net voor Ingrid een zwaar ongeluk gebeurd en alles stond vast en zij kon geen kant op. Heel veel politie brandweer noodarts ambulance. Ze kwam gelukkig niet heel veel later want de politie had ruimte gemaakt dat ze kon draaien en is buitenom over Aich Assach thuis gekomen. We lezen het wel weer. Theresa wilde nog heel even wat Scula doen en heeft wat taal gedaan. Soms is het wat moeilijker voor haar met de taal zo moest ze het woorden met een lange of een korte klank erin benoemen het was het woord doos maar zij zei karton dus dan heb je een verkeerd antwoord omdat doos lang en karton kort is. we doen het samen zo kan ik haar helpen als ze een woord niet weet. Ook het woord put kende ze niet. na een half uurtje moest ze weer naar beneden en nu is de rust weer gekeerd. Maar de komende tijd denk ik wel dat ik weet waar ik zoet mee ben.