nog een dagje

Italië, Ronchi

30 august
heerlijk geslapen en in tegenstelling tot gisteravond/nacht nu opgevreten door de muggen.
Na het ontbijt ons klaargemaakt om weer naar het Gardapark te gaan. We waren er mooi op tijd konden vrij snel de kaarten kopen. Andere mensen in de wachtrij blij gemaakt met de bonnen die we over hadden.
Het was daarna half 10 dus we stonden bijna helemaal vooraan toen het park openging. Eerst nog een show boven ons hoofd en dan gaan de kanonnen af met confettislingers. Nu wisten we de weg dus we liepen gelijk naar het kinderdeel waar Theresa achter elkaar in alles kon gaan wat ze wilde zonder wachtrij. Dan de tegengestelde richting opgegaan van gisteren want er was nog een hoek waar we niet geweest waren. Dat viel tegen heel veel daar was 1.10 en ze is 1.05. Dingen waar ik vroeger met Jannick toen hij 2 was al in ging. Maar sinds de EU zich ermee bemoeid heeft zijn er belachelijke veiligheids eisen. Zoals met die carroussel in Slagharen waar Theresa niet alleen in mocht. Op elke kermis mogen de kinderen er zo in. Wel was daar ook Peter Pan vliegende bootjes waar ze wel in mocht en die heel hard ronddraaiden. Dan kan ik het niet meer snappen. We vonden nu ook de waterboten waar ze groot genoeg voor was en ze vond het geweldig . De foto was niets want je zag haar er niet op maar wel ons want jan moest van die man voor zitten en hij wilde achter ons. Dat strafte zich ook voor Jan want die kreeg de hele vloedgolf en had dus niets meer droog .Bij 35 graden niet zo´n probleem. Ik had van te voren wel even mijn gehoorapparaat uitgedaan. We hebben nog allerlei dingen gedaan die we gisteren niet gehad hadden. Wat wel heel erg lekker in het park is dat je overal bekers met fruit kan kopen. Je kan gemgde bekers of een soort fruit kopen. Gisteren hadden we gemengd en vandaag had Theresa watermeloen en ik aardbeien. Ook verkopen ze overal in het park versfruit ijs. Zonder toevoegingen enz. Dus gewoon gepureerd fruit bevroren op een stokje echt heel lekker . We hebben verschillende geprobeerd. Tussen de middag zijn we vandaag in de pizzeria gaan eten en dat was best goed en lekker en absoluut niet duur. Daarna weer op pad. We hadden uit de trein gezien dat er ook behalve een waterspeelplaats in het kinderdeel nog een groot water speeltuin met allerlei glijbanen was. We hadden haar beloofd dat we voor we naar huis zouden gaan daar heen zouden gaan. Er mogen alleen kinderen tot 1.40 naar binnen en er wordt goed opgepast en geen enkel kind naar buiten zonder dat daar een ouder staat. Theresa heeft zich helemaal uitgeleefd. Ze vond daar een Italiaans meisje waar ze zich mee vermaakte. Samen glijden naast elkaar achter elkaar en maar rennen. Theresa heeft geen stand rustig aan. Wij een plek in de schaduw gezocht met wat overzicht en zitten. Ze was het niet helemaal eens toen we er een punt achter wilde zetten. Wij waren gaar en al bijna zwart geblakerd. Probeerden nog de ijsjes truc maar ze bleef liever spelen dan een ijsje. Dan gezegd ok dan wij een ijsje maar jij moet er wel uit. Even mokken maar dan was het goed. Ze wilde liever fruit en ik ook dus wij fruit op een bankje onder de bomen en Jan een fruitijsje halen. Wij vinden het een leuk park geschikt voor jong en oud en hebben zelfs met 2 dagen niet eens alle shows gezien. In de auto vroeg ik Theresa ben je moe? Nee Oma maar we waren nog niet van het parkeerterrein af of ze sliep. En ja het is maar 15 km. Maar genoeg uitgerust om weer af te gaan bij thuiskomst. Na even toilet wat drinken en zo nog even naar het Gardastrand en nu was het water helemaal helder en lekker warm was toch al half 7 . We zeiden tegen Theresa alleen even pootje baden maar daar verstaat zij iets anders onder dan wij. Uitgebadderd en weer terug om wat te eten. Ondertussen had ze een klein stenen schildpadje van mensen gekregen zit nu ook in haar schatkist bij de vlinders van de fantasie voorstelling in het park en de schelpjes uit de gardasee. Na het eten een groot deel ingepakt Theresa luistert nu in bed een cd met prinsessen verhaaltjes.
We hadden haar beloofd dat als het helemaal donker was we lichtjes gingen kijken aan het meer, dat vond ze dus geweldig. Maar nog leuker de kinderdisco die begonnen was. Dus Opa en Oma ook naar de kinderdisco. Ze heeft zich helemaal uitgeleefd dansen dansen dansen. Dan toch terug en in bed. Ik alles inpakken en Jan de auto ingepakt . Dan ons bed gemaakt en nog tot heel laat buiten gezeten met een glas Gardawijn.

Wauw Nicolette, wat hebben jullie al een avonturen beleefd!!! Leuke foto's! Vooral deze van jou waar jij lachend opstaat: ................ (ojee, hij plakt hem er niet bij. Ik bedoelde de 2e foto van jou en Theresa in die attractie die omhoog gaat) Liefs, A.