Ja ik ben 12

Oostenrijk, Ramsau am Dachstein

Vandaag is het 8 januari en ik ben jarig 12 jaar. De mensen van het appartement hebben een taart voor me gemaakt. Het was een spannende dag want we gingen ook naar de Worldcup kijken. Het begon met het springen van de 90 meter schans. Onze grote idool is Ronny Ackermann, een Duitser. Ronny werd 2e en een fin werd eerste. Na het avondeten gaan we naar het stadion waar het langlaufdeel was. Het ziet er sprookjesachtig uit en het wordt verlicht door enorme bollen. Er is veel camerawerk voor de televisieuitzendingen. Het is heel erg druk maar we vinden een plaatsje waar ze elke ronde 4 maal voorbij komen. En we kunnen ze daar berg op en berg af zien gaan. Het is afzien voor de atleten. Het ging heel hard en het was heel koud met minus 17 graden. Ze hadden ijsbaartjes en bevroren snot en slijm. Ronny werd weer 2e en de Fin weer met de winst vandoor na een heel spannende wedstrijd. We hebben de prijsuitreiking niet gezien want we zijn naar huis gegaan want we hadden het heel erg koud gekregen. Het is jammer dat dit soort wedstrijden niet op d Nederlandse tv te zien zijn. Het werd in Oostenrijk en Duitsland rechtstreeks uitgezonden.