mooie laatste zomerdagen

Oostenrijk, Kleinsölk

21 september
Een prachtige zonnige dag was het.
Vanmiddag bezig geweest met administratieve taken en de mannen daar mee bezig gehouden.
Jannick had in Italie een bos pepers gekocht, daar had hij van een paar al een keer sambal gemaakt toen wij er niet waren. Erg lekker maar heeeeeeeeettt.
Nu is hij van de rest nog meer sambal aan het maken, hij heeft een basis pasta gemaakt en daar maakt hij dan verschillende mee. Gewoon lekker experimenteren met verschillende ingredienten.
Hij heeft nu in ieder geval een djeroek (met limoenen en tamarinde)gemaakt en maakt nog iets met knoflook en uien en dan bakken. Het houdt het midden tussen brandal en badjak. Hij houd van pittig en Indisch eten en ik had hem al een heel dik Indisch kookboek gegeven. Ik leg hem nu steeds uit wat ermee bedoeld wordt of wat je kan vervangen door iets anders. Ik heb altijd al een goed gevulde kruidenvoorraad en neem vaak dingen mee uit Nederland. Hier is het meeste niet te krijgen.
Het is nog een aardige hoeveelheid geworden.