Een mindere dag wat het weer aan gaat.

Vanmorgen kwart voor 8 wakker en een beetje tv en dan eruit. Alle ochtenddingen gedaan en nadat Jan klaar was hem de papieren van de vaatwasser laten zoeken. Ik had ondertussen de vaatwasser leeg gemaakt en ben alles op de hand gaan afwassen en daarna afdrogen. Dat was best veel. Het heeft enige voeten in de aarde gehad maar Jan kwam uiteindelijk met de papieren aan. De vaatwasser heeft 24 maanden garantie en hij is nu 22 maanden. Dus ik ben nieuwsgierig. De vaatwasser is bij de mediamarkt gekocht. Ik heb net een berichtje naar de service gestuurd maar morgen ook even in de winkel langs als we toch boodschappen doen. Maar balen is het. Etene gemaakt, broccoli met kaassaus, gekookte aardappelen en een biefburger. Dat heeft ons gesmaakt. Dan de afwas gedaan en Jan gedroogd. Dan bergt hij niets gelijk op dus dat heb ik dan ook maar gedaan. Als ik droog doe ik het gelijk in de kast , besteklade open en alles ook gelijk daarin. Borden eerst stapelen en dan weg ermee. Dan behoudt je tenminste ruimte en overzicht.
Het duurde lang voor er zon kwam en begin van de middag weer bewolking. Het weer gaat omslaan en er wordt sneeuw voorspeld.
Het hoge woord is eruit, Ingrid durft niet met de auto omhoog rijden naar de Stoderzinken. Jannick heeft aan Theresa gevraagd maar die wil niet gaan . Het is allemaal kort dag met 12 uur thuis , 13 uur Sabrina halen en om 2 uur boven zijn. De buurmeisjes gaan ook niet en veel hebben een probleem met steeds in de week en niet in het weekend. Verder hebben er veel een probleem mee dat je apart moet betalen en voor de auto Maut moet betalen. Er rijdt geen bus want dat was altijd makkelijk . Die stopte voor de deur en alle kinderen stapten onderweg in en zo ook terug. Ik snap niet dat Ingrid het Mautvignet heeft meegenomen als ze toch niet omhoog rijdt. Theresa had haar Abo gewonnen maar je haalt het dit seizoen misschien met moeite eruit wat je betaald. Maar ik ben bang dat het zich niet loonde als ouders niet met hun kinderen gaan skien en het alleen voor de trainingen was.
In de middag aan het stoeien gegaan met de papieren en dan een berichtje naar de service van Mediamarkt. Kreeg keurig en snel een berichtje terug met telefoonnummer enz wat we konden gebruiken. Dan heb ik Jannick gebeld en die was al thuis en heeft voor mij gebeld en alles geregeld. Hij heeft zijn mail en telefoonnr. gegeven want hij verstaat ze beter. Als je doof bent en het is niet je moederstaal en ze spreken vaak zelf amper Duits dan snap ik er niks van. Dit gesprek kon ik aardig mee volgen want die meneer sprak zeer net. Binnen2 a 3 wordt er gebeld door een servicepunt die het moet uitvoeren. Ik zit 6 weken voor de garantie is afgelopen en de man die met Jannick sprak zei F3 dat is de waterpomp. We zullen het gaan beleven. Soms ben ik wel blij met Jannick.
Krijg al sinds 2 dagen herinneringen omdat we een gedeelde agenda hebben. Dus eerst 48 uur van te voren dan 24, dan 12, 6, 5, 4,3.2,1 uur van te voren. Herinnering. Wordt zijn afspraak verzet naar 1 Februar dus gaat het gepingel binnenkort weer beginnen. Ik snap wel dat hij angst heeft om het te vergeten ik doe soms wel een herinnering maar meestal kort van te voren. Ik heb al de hele dag een vrijdag gevoel maar dat is pas morgen.