Ja we gaan naar Nederland, feestje maken

Oostenrijk, Kleinsölk

Mittwoch 12.Februar
Bah troebel weer doordat het gisteren warmer werd de sneeuw bij ons weer weg maar nu daalt de temperatuur weer en stormt het en sneeuwt het af en toe.

Wat kan ik me ergeren aan dat stuk over het koningspaar in de Volkskrant. Ik heb ook geen overdreven voorliefde voor het koningshuis maar kan dit wel heel erg waarderen. Het is toch geweldig voor de sporters dat ze zo worden aangemoedigd . Wat geweldig dat het koningspaar toch hele gewone mensen blijken te zijn met emoties en liefde voor sport en ook nog kunnen genieten.En dat zelfs net zo als de doorsnee Nederlander in het oranje met alles erop en eraan. Straks terug moeten ze weer opgeprikt en in driedelig kostuum en mantelpakje, laat die mensen toch genieten.
Wat was het dan gisteravond weer een genot om Andi Goldberger weer te horen als commentator bij het dames springen. Hij analyseert scherp en legd veel uit zonder negatieve gedachtengangen en altijd met veel waardering voor welke atleet dan ook..En dan ook nog een zilver medaille voor Oostenrijk door Irina behaald.

Vanmiddag uiteraard weer schaatsen gekeken wat deze keer wel rechtstreeks door de Duitsers werd uitgezonden want die gingen ervan uit dat ze wat konden winnen. Maar geweldig Nederland pakt nu opnieuw goud door Groothuis en Michel Mulder brons . De schaatsers kunnen met deze enorme prestaties thuis komen. Af en toe wat gezien van het ijsdansen, de noordse combinatie en wat skien.

Heel even naar Gröbming geweest wat inkopen gedaan Ingrid en Theresa heel even gezien want ik had inkopen voor ze meegebracht. Volgende week moet ik ze allemaal weer missen als Jannick in Denemarken zit gaan Ingrid en Theresa naar andere oma in Oberwölz.

Zo ik heb net geboekt voor het vliegtuig naar Nederland, Jan en ik, Jannick, Ingrid en Theresa gaan 2 dagen naar Nederland op vrijdag 28 maart heen en op zondag 30 maart terug. We vliegen heen van Salzburg naar Rotterdam en terug vanaf Eindhoven naar Salzburg. Ik heb gelijk een auto met kinderzitje voor die 2 dagen geboekt en een hotel . We slapen in Rotterdam aan het Terbrechtseplein in een Bastionhotel. We verheugen ons enorm. Ik wil op de zaterdag naar Zoetermeer naar Ballorig heet het geloof ik. Kunnen de volwassenen zitten en koffie drinken en de kinderen allemaal spelen en kunnen we ook wat eten met zijn allen. We vieren dat we 25 jaar samen zijn en 29 april zijn we daarvan 15 jaar getrouwd toch wel iets om te vieren.
Ik kijk er nu al naar uit en het is nog maar 5 weken.

13 februari 2014 11:00 | Door: Annemarieke Wat een leuk vooruitzicht, Nicolette!!!

molenaar.ruesink 2017-11-30 19:34:04

18 februari 2014 03:18 | Door: Christina het lijkt me leuk jullie dan weer eens te ontmoeten allemaal Nicolette en Jan, Jannick Ingrit en Theresa, zou je het leuk vinden als ik dan langs kom? zie ik ook weer eens de rest van de familie, dat komt niet zo vaak meer voor de laatste jaren, en jullie 15 jarig huwelijksfeest is toch weer een echt lustrum, of wil je er liever zijn met alleen je broer zus en kinderen en kleinkinderen? ik hoor het nog wel, veel liefs Christina