Kerstavond is gekomen

Donnerstag 24.Dezember

De dag waar we al lang naar uit keken is begonnen, vandaag komt het Christkind en is het Heilige Abend. Maar ik kan nog niet blij zijn of feestelijk.
Al vroeg kwam Theresa want Jannick wilde om half 8 bij de winkels zijn.
Nog een poosje samen in bed met Theresa een kerstfilm gekeken wat wel gezellig was en voor mij na een slechte nacht en weinig slaap ook wel lekker was. Om half 9 ben ik gaan douchen en dan Jan. Ondertussen was Jannick ook terug en heb ik lekker eieren met spek gebakken en broodjes en konden we gezamelijk ontbijten. Ingrid werkt tot half 1 vanmiddag. Een beetje rommelige morgen . Els wilde graag de foto gebruiken die ik gisteren hier geplaatst had maar het is een enorme slechte kwaliteit veel te weinig pixels. Met Jannick samen nog een poos er aan gesleuteld en dan naar de BIPA om te kijken of het was kon zijn maar helaas geen van de afdrukken is bruikbaar. Gelijk het vredeslicht met hem samen gehaald en op het balkon voor waar toch niemand komt staat een Grablicht die het vredeslicht heeft en dan 3 dagen kan blijven branden . Als we dus de kaarsen vanavond uit doen kunnen we ze morgen weer ermee aansteken,
Ik heb ondertussen ook Els even gesproken en de crematie wordt woensdag ik dacht kwart over 12 op Rijnhof in Leiden. Donderdag vlieg ik weer terug.
Ze moet vandaag wel alles regelen want de eerstvolgende normale dag is maandag. Dus ze heeft heel veel te regelen in korte tijd.
Ik vlieg zaterdagmiddag heen, Els komt me afhalen en brengt me bij Erna waar ik kan slapen.
We gaan allemaal proberen er toch nog gezellige dagen van te maken want Ruud zou dat niet anders gewild hebben.
De post bracht nog een kaart van Renate en Rob dus op de valreep nog eentje erbij aan de deur.
Jannick vroeg net of ik met Ingrid en Theresa naar de kinderdienst om 16 uur wilde gaan, maar nee ik heb het elk jaar in deze tijd al moeilijk en in de kerstdienst is dat heel moeilijk dus nu wil ik zeker niet want dan ga ik huilen en hou niet meer op. Ga dus ook niet naar de nachtmis. Dat kan ik gewoon niet.
Zij gaan zo met zijn drietjes en ik ga aan het kerstdiner beginnen. Voorgerecht een soufle , hoofdgerecht gevulde kalkoenrollade met een donkere saus gemaakt met oa Burgl´s donkere delicatessesaus, boontje in spek gerold en kerstaardappeltjes en een sneeuwman ijs surprise toe.
Allemaal perfect gegaan, ze kwamen thuis en was het eten snel klaar en het was heerlijk. Theresa heeft zich in de kerk tijdens de kindermis super gedragen op een windje na die ze had gelaten en Jannick zei het was niet te harden , ze schaamden zich een ongeluk. Aan tafel ook het hele diner uitgezeten en goed gegeten van alles wat. Dan hebben Ingrid en Jannick het huis, tuin, autos met Wierook en Weihwasser gedaan. Na het hoofdgerecht besloten we eerst beneden de cadeau te gaan uitpakken die het Christkind gebracht had. Die bij ons gebracht waren namen we ook mee. Jannick heeft de echte kaarsjes die tussen de lampjes waen aangestoken en dan hebben we kerstliederen gezongen en Theresa mummelde braaf mee. Dan mocht zij de cadeautjes pakken en las ik wa er op stond en dan ging ze ook helpen uitpakken. Alle cadeautjes zijn bij iedereen in de smaak gevallen. Jan en ik zijn heel erg verwend, ik heb een Steiermarkcard gekregen en een kaart voor Jan erbij kunnen we 130 dingen bezoeken of gaan doen. Jan heeft de complete box met James Bond blue ray dvd´s gekregen .
Dat is dus heel lang genieten van de cadeaus.
Dan hebben we bij ons het nagerecht gegeten en dan heeft Theresa haar tiptoi dierentuin met Papa gebouwd en gespeeld ermee. Dan was het toch afgelopen en gingen ze naar beneden. Ik opgeruimd en nu in badjas lekker met Jan op de bank een kerstprogramma kijken.