Het leek wel voorjaar

Oostenrijk, Schladming

Mittwoch 5. februar
Wat een prachtige zonnige dag met hoge temperaturen, het leek wel voorjaar.
Altijd lekker al je weer eens de deur en het venster open kan doen.
Ingrid kwam vragen of Jan naar haar nieuwe stofzuiger wil kijken want daar is wat mee.
Dus even gezeten en met Theresa gespeeld en ik geloof dat Jan nu met de stofzuiger beneden is.
Vandaag maar het restant bruinebonensoep met rookworst en ondertussen rundvlees met kruiden aan het koken en daan kan straks de aardappelen, de kool en de peen bij. Alles al gesneden. Alvast voor morgen.
Nu Jan lang werkt kom ik er niet aan toe om boodschappen te doen en mijn laatste groente nu ook op. Ik moet morgenochtend toch naar Schladming want ik stond dus gisteren voor noppes bij de Krankenkasse voor de deur waar een papier opgeplakt zat dat ze in het vervolg (als regiokantoor) nog maar 2 ochtenden geopend zijn. Geen berichtje niets van dat aan de clienten. Ze hadden op zijn minst een stukje in de krant kunnen zetten want niet alleen wij komen van ver de meeste andere mensen ook en als je dat met het openbaar vervoer moet komen en je staat daar voor een gesloten deur. Ook de arts die daar zit is nu nog maar 2 ochtenden daar.
Nu Jan hier rechtstreeks via zijn werkgever is aangemeld wil ik me bij hem laten inschrijven we zijn tenslotte getrouwd en dan krijg ik ook veel geld terug uit Nederland.
Dan ook maar gelijk wat boodschappen doen. Het is vervelend dat ze alleen maar in de ochtend aanwezig zijn want anders kon Jan er langs gaan voor dat hij gaat werken, scheelt toch een 60km rijden. Nou Ja mischien kunnen we wat later gaan en wat meer tijd aan het boodschappen doen besteden. Helaas heeft Schladming maar weinig en moet ik voor een aantal dingen toch nog naar Liezen.
Jan kwam net terug van beneden en Ingrids nieuwe stofzuiger is de motor van verbrand. Dat is balen.