herfstbegin

Herfstbegin begint met veel zon

Montag 21.September
Werd om 7 uur wakker omdat het zonnetje scheen.Dat is lekker wakker worden. Even een blik naar buiten aan de voorkant en ik zag dat Jannick was thuisgekomen want de camper stond voor de deur.
Ik dacht ik ga wat ontbijt tv kijken in de huiskamer , zet de tv aan en geen geluid. Gekeken of hij om geluidloos stond of iets anders , andere zender geprobeerd niets. Dan toch maar even aan Jan gevraagd of hij iets gedaan had maar nee en hij ging even kijken maar kon het ook niet vinden. Dan maar lekker in bed tv kijken. Later dacht ik laat ik even kijken of ik het kan vinden en zie ik zet hem aan en hij doet het gewoon. Tja wat moet je ermee.

Vandaag zouden mijn ouders 60 jaar getrouwd geweest zijn. Ik heb dus mijn achternaam vandaag ook 60 jaar. Tot dit moment had ik de naam van Gijzen, de naam van mijn moeder. Vroeger moest je toestemming van je ouders hebben om te trouwen. Mijn vader keeg die niet van zijn ouders. Op 14 September werd hij 21 jaar en op de 21e September trouwden ze. Ik was toen 9 maanden oud en kreeg automatisch de naam van mijn vader. Dat kon voordat een kind 1 jaar werd.

De keuken gepoetst vandaag, ik heb een baalprobleem mijn kastdeurtjes van de keuken zijn schijnbaar statisch, dus als de katten er voorbij lopen zitten de onderkanten vol met haren. Dan probeer ik nat te wissen maar wordt helemaal gek van die haren , je veegt ze van de ene naar de andere kant of op een kluitje en je blijft het doekje uitspoelen. Als iemand weet hoe je dat statisch zijn kan voorkomen dan hoor ik het graag.
Jan had voor me gestofzuigd ben ik altijd blij mee. Dan hebben we samen beneden de bedbodem uitgegraven en die ligt nu op mijn bed. De oude was helemaal van hout en ongelakt en de kunststofdelen kon Jan eraf halen en de rest in stukjes voor de houtkachel. Dat heet recycle en opgeruimd staat netjes.
Ingrid en Jannick waren naar Liezen om hun trouwringen op te halen, de legering is aangepast dus het zou niet meer moeten krassen. Ze waren op tijd terug om Theresa te gaan halen. (anders hadden wij het gedaan)
Middageten, of wel opgepimpte pastasalade van gisteren, met de restanten van de worst, een eitje erbij gekookt en ja dat smaakte.
Even beneden gekeken, Theresa had een mooie feestmuts van de Kindergarten en ze had getrakteerd. Jannick was met zijn nieuwe mokkamaker (percolator) koffie aan het maken op een gasbrandertje.
Voor mij is dat veel te sterk maar de lekkere stroopkoek heb ik wel genomen (met dank aan de familie uit Nederland).
Jannick heeft ook een Parmaham en Parmezaanse kaas meegenomen.
Wat zullen ze beneden weer smullen de komende tijd. Jannick vertelde dat hij vannacht om half 3 thuis gekomen was.
Ondertussen is Jan ook al weer naar zijn werk en heb ik niet veel zin meer om wat te doen.
Na het avondeten kwam Ingrid met Theresa voorbij, Theresa wilde met haar nieuwe TipToi boek spelen en ook nog wat plakken. Even gezellig gezeten.

Wachten duurt heel erg lang, onzekerheid doet het langer lijken, we wachten maar gewoon af tot we wat horen.