erg warme dag

Om half 7 wakker , een beetje dommelen en dan wat ontbijt tv. De katten eten gegeven want anders heb ik geen rust. Dan om Half 9 opgestaan. Het is prachtig zonnig weer maar de dag moet nog op temperatuur komen.
Na van alles en nog wat om half 11 op pad gegaan om mijn huissleutel op te halen. Dat moesten we in Öblarn bij de ouders van Barbara want die is op Reha in Sankt Radegrund. Vandaar naar Stainach gereden zonder problemen. Eerst naar de Landena en dan naar de Penny en dat vond ik weer genoeg voor vandaag. Ik heb groente, fruit en vlees en ik dacht eieren te hebben maar als je ze uit de doos wil halen gaan ze kapot omdat ze vast zitten dus die doos gaat terug. Dan wilden we naar huis rijden en vanuit Stainach rijdt je nu onderlangs naar de rotonde onder de nieuwe brug en dan hop de 320 op. Helaas overal politie en op de brug en er naar toe stond vast , je mocht alleen zoals wij de rotonde oversteken en dan richting Gröbming verder moest alles terug van waar ze kwamen dus we hadden geluk. Geen idee wat er aan de hand is want er kwam nog veel meer politie aan en ze hadden al ergens een paar blikken open getrokken. We lezen het wel weer. Thuis de boodschappen uit de auto en opruimen , de macaronierest voor Jan opgewarmd en de bergkaassoep met knoflookcroutons opwarmen. Dan is het zo maar half 2. We moeten nog naar de Post en mijn steunzolen ophalen maar dat is ondertussen alweer dicht tot half 3.
Om 2 uur aan de wandel gegaan met Jan. Het was erg warm ondanks korte broek en shirtje. Eerst naar de orthopedische schoenmaker mijn zolen opgehaald. Wordt een beetje wennen maar ze zitten veel beter en ik hoop dat nu mijn krampaanvallen onder mijn voeten opgelost zijn. Ik heb ze gelijk in de schoenen laten zitten. Dan even door de Mez want ik moest de post wegbrengen naar de post. En een cadeautje gezocht voor onze nieuwe buurvrouw die bevallen is. Net 2 dagen nadat wij weg waren gegaan. Ze heeft een 2e zoon gekregen met de naam Theo. Ook een bellenblaas voor grote broer erbij gedaan. Het duurt nog zeker tot januari heeft ze gezegd dus morgen even kijken of ze hier is. Er wordt nog steeds keihard gewerkt. De afgelopen dagen is het hele huis verputzt.
De afgelopen dagen doet mijn FB vreemd of ik kan niets openen, of hij schrijft wat anders dan ik neerzet bv bij het woord live bleef het hardnekkig like zetten en ik werd erop geattendeert dat ik iets gepost had maar daar had ik het niet gepost. Alleen problemen met FB.