Sattelberg

Oostenrijk, Ramsau am Dachstein

Zondag 16 september
Het is nog steeds warm zo,n 24 graden. Ik ben opgeknapt en Jannick ook. Hij is wandelend naar Schladming gegaan. Hij is gaan leren met iemand in het Heim. Daarna met een vriendin gaan spazieren. Jan heeft hem opgehaald.
We zijn ook gaan lopen, we hebben het kindernatuurpad gelopen naar boven op de Sattelberg, dan naar beneden en bij de Sattelberghutte wat gegeten. We hebben daar met de eigenares gesproken en ze heeft ons aangeraden bij de seniorenbond te gaan. Dan kunnen we met veel mensen uit de omgeving kennismaken en is een manier om mensen te leren kennen. Omdat Ramsau geen dorpskern heeft.
We hebben vandaag kurbissoep gegeten. Ik heb zo’n enorme Kurbis gekocht , uitgehold en die staat nu buiten. Van het vruchtvlees soep gemaakt. Smaakte goed. Als nagerecht tiramisu gemaakt.
We kregen vanavond nog 2 gasten erbij. Ze blijven 1 nacht maar komen van de winter terug. Ze komen uit Kroatie .Onze andere gasten hebben het prima naar hun zin.