Happy

Oostenrijk, Schladming

Donnerstag 7.Jänner

Wouw soms ook leuke berichten, ik was op de terugvlucht op de luchthaven Rotterdam mijn sleutels kwijt geraakt maar merkte dat pas thuis. Ik wist zeker dat het bij de security gebeurd was. Dus ik heb een mailtje naar de gevonden voorwerpen gestuurd en ook al mail terug gekegen dat ze inderdaad gevonden waren en inderdaad bij de security. Helemaal blij met de service dat ze de sleutels naar mij opsturen.

Vanmorgen wat lichte sneeuwval en daarna klaarde het super mooi en zonnig op. Het werd wel 23 graden in het zonnetje.

Theresa was vanmorgen weer niet lekker en had vanmorgen vroeg alles onder gespuugd of diarree dat weet ik niet precies. Dus niks eerste schooldag maar weer thuis gebleven.
Ze was een poosje bij Oma en Opa kon Mama boodschappen doen.

Het is al de hele dag herrie van de auto´s op de Rennbahn van de Ennstal Classic. Zou eigenlijk na de Kindergarten met Theresa gaan maar nu ga ik niet. Wel een poosje met Theresa in het trappenhuis door het raam gekeken naar de rond razende auto´s .
Beneden had Ingrid later visite . Ingrid had gevraagd of ik vanmiddag ook nog een poosje Theresa kon hebben maar ik ga met Jan mee boodschappen doen anders is mijn zegelkaart verlopen en ik wil nog een ovenschaal-

De Post kwam en helemaal blij mijn douchezuil is gekomen. Ik wacht altijd net zo lang tot er een aanbieding komt en ik had ook nog een 15 eurobon van mijn verjaardag dus toegeslagen op het juiste moment.
Met een stortdouchekop en een normale aan een slang, met ledverlichting en massagedouchekopjes. Ja ik weet het ik moet het niet gekker maken.

Met Jan mee naar Schladming waar het ook al een gekkenhuis was omdat daar de aankomst van de Ennstal Classic op de Hauptplatz plaats vond.
Ik was eerst even met Jan naar de Penny mijn laatste spaarkaart ingeleverd en een mooie Ofentopf met 31 euro korting gekocht.
Dan wat rondgelopen in Schladming , koffie drinken tot Jan weer klaar was en dan weer naar huis.

Ingrid was met Theresa naar de kinderarts en ja ze heeft een maagdarminfectie volgens de kinderarts heerst het ondanks dat het A typisch weer er voor is. Niet alleen het klimaat veranderd maar de ziektes veranderen mee-

Annemarieke kaassoep maak ik door spekjes uit te bakken dan een ui en knoflook fijngesneden erbij roosten meel erover en met een scheut (runder) bouillon afblussen flink roeren en de rest van de bouillon erbij dan zijn er verschillende mogelijkheden, zak geraspte kaas of kaasecken of speciale rol met kaas voor soep. Wat peper uit de molen en wat nootmuskaat. Sommige blussen met een beetje witte wijn en dan de bouillon. Lekker met Schwarzbrot. Ik doe er nooit extra zout bij

.Op de valreep ook nog fotos van Angela van Jula gekregen. Gisteren al zo leuk filmpje gezien van Björn op faceboook dat hij hamburgers aan het bakken is.

Klinkt zalig Nicolette!!! Dat ga ik proberen.