Een goed begin van de dag is het halve werk

Vanmorgen pas om 8 uur wakker en een uurtje tv gekeken in bed. Dan opgestaan douchen , aankleden en ontbijten.
De alarmen waren ondertussen gegaan en het is vast loos alarm want ze gaan op een brandmelder af. Heel vaak is dat bij het PV Reha Zentrum , mensen die stiekum roken. Gisteren waren ook al de alarmen afgegaan geen idee of er wat was. Ik hoorde Jannick al met zijn motor weg scheuren.
Had ik de afgelopen 2 weken alleen maar waarschuwingen wat het weer betrof sterke regenval of sterke wind vandaag heb ik er een met extreme warmte. Een kop koffie gemaakt en ondertussen de medicijnen voor Jan uitgezet , dan kan hij weer een week vooruit.

Einsatzreiche Tage für die FF Gröbming: Gestern wurde ein abgestürztes Moped geborgen, heute galt es zu einem Brandmeldeanlagenalarm ins Ortzentrum auszurücken. (Hotel Spanberger)

Ingrid en Jannick kwamen koffie drinken dan ben ik gaan koken en samen met Jan gegeten. Dan dachten we laten we nog een poging wagen met het bed van Theresa. We hebben zo waar het kastgedeelte in elkaar gekregen en een stuk van het achtereinde van het bed. Dan was het tijd om de hort op te gaan want ik zou tussen 5 en half 6 het bed voor Sabrina ophalen. We moesten daarvoor naar Pyhrn.
Eerst moest ik even geld halen en dat heb ik in de Eli gedaan in Liezen. Dan op weg naar Pyhrn en we vonden het gelijk. Ik had thuis al met Google Maps gekeken en ik had gezien dat er een Feuerwehr in de buurt was dus even nagevraagd of dat klopte en dat deed het met de mededeling middelste huis van 3- Een erg aardige vrouw kwam naar buiten en het bed stond al grotendeels afgebouwd maar voor het bij ons erin kon moest het helemaal dus dat deed ze nog. Alles ging in de auto en ik moest achter Jan zitten. Dan weer naar huis. We hebben alles in de auto gelaten morgen weer een dag.
De kinderen waren nog lekker buiten aan het spelen want nu was het niet meer zo heet. Ik heb net de deuren dicht gemaakt omdat er nogal wind kwam opzetten maar nog steeds 25 graden buiten en bijna 8 uur.
Straks komt Theresa slapen want de rest van de familie vertrekt morgenochtend om 5 uur.

Heb hier al de hele dag de kachel aan

Marjanne 2020-07-08 21:01:51

Hier is het fris met heel veel regen

Annemarieke 2020-07-08 23:52:24

https://www.ad.nl/buitenland/rots-breekt-af-boven-oostenrijkse-wandelroute-twee-doden-en-acht-gewonden~a869968c/ Dat is toch bij jullie in de buurt?